با همراهی سرپرست سازمان همیاری صورت گرفت؛

بازدید دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از موسسه صنعتی گوشت مشهد

بازدید دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از موسسه صنعتی گوشت مشهد

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، محمودرضا فخر سرپرست سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی صبح روز پنجشنبه در این نشست اظهار کرد: موسسه گوشت مشهد بارها بخاطر کنترل قیمت در استان ضررهای زیادی را متحمل شده است اما به جهت مسئولیت اجتماعی خود، با کنترل قیمت گوشت در کشور به حاکمیت و دولت کمک کرده است.

وی افزود: انتظار است با توجه به اثرگذاری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در کشور مشکلات حقوقی این سازمان بازنگری و حل و فصل شود.

فخر بیان کرد: امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی اساسنامه سازمان همیاری ها در کشور مورد بازنگری قرار گیرد و تغییر برای وزارت کشور تکلیف شود تا این سازمان در سطح کشور امکان خدمت رسانی بهتری بتواند داشته باشد.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: ۹۰ درصد گوشت مصرفی در کشور تولید می شود و بطور کلی بین ۱۰ تا ۱۱ درصد از گوشت کشور را از طریق واردات تامین می کنیم.

وی افزود: متاسفانه آمار دقیقی از فرآوری محصولات گوشتی در کشور وجود ندارد و ارزش افزوده نیز در این مسئله رخ می دهد.

علیزاده ابراز کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی باید به سمت تاسیس شهرک صنعتی خصوصی برود تا تمام امکانات و فضاهای اقتصادی خود را منسجم کند و همچنین از طریق ماده ۲۷ و ۲۸ قانون، این سازمان می تواند با خرید چاه مشکل کمبود آب موسسه خود را حل کند.

وی بیان کرد: امیدواریم با توسعه موسسه گوشت مشهد کمبود گوشت ۱۰ درصدی که وابسته به واردات هستیم را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام قد در کنار سازمان های اقتصادی از جمله سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی هستند تا شاهد رشد اقتصاد در این استان باشیم.

همچنین محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی یک سازمان پویا و فعال است که پشتیبانی خوبی از شهرداری های این استان داشته است و اقدامات اخیر این سازمان شایسته تقدیر است.

وی افزود: متاسفانه اکثریت شهرداری های کشور وضعیت مالی مناسبی ندارند و برخی نیز در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شده اند و امروز در حال فروش املاک شهرداری ها در کشور هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم ترین مولفه شهرداری ها نیروی انسانی آن ها هستند که با توجه به این مهم در مجلس طرح تبدیل نیروی های شرکتی به نیروهای مستمر را مصوب کردیم تا امنیت شغلی برای آنان ایجاد شود.

وی ابراز کرد: مالیات بر ارزش افزوده کمک خوبی به شهرداری ها است و ما در مجلس اصرار کردیم که این پول به حساب شهرداری ها واریز شود تا مشکلات شهرداری ها به حداقل برسد.

رضایی کوچی ادامه داد: طرح قیر رایگان کمک بزرگی به شهرداری ها در کشور بود که البته فراز و نشیب های زیادی در شورای نگهبان داشته است و امروز در حال پیگیری جدی این موضوع برای تمام شهرداری ها هستیم.

وی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه حاشیه نشینی در شهر مشهد بسیار پررنگ است و این موضوع کنترل هم نشده است و در برنامه هفتم توسعه نیز به حاشیه نشینی نیز توجه ویژه شده است تا حاشیه نشینی به حداقل برسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس به تمام شهرداری ها کمک خواهیم کرد و در تلاش هستیم مشکلات شهرداری ها را نیز به حداقل برسانیم.

همچنین در این جلسه مدیران شرکت ها و موسسات تابعه سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به چالش های پیش روی این شرکت ها پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست با همراهی سرپرست سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای و نماینده مردم مراغه و عجب شیر از روند ذبح اسلامی و بهداشتی دام در سالن های کشتار دام سبک و سنگین، سردخانه، بسته بندی موسسه صنعتی گوشت مشهد بازدید کردند.




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 4 آبان 1402
  • تعداد بازدید: 319



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی