صبح امروز صورت گرفت :

احیای بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال کشور در مشهد

احیای بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال کشور در مشهد

بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال کشور در مشهد پس از ۱۲ سال تعطیلی همزمان با هفته دولت با حضور مسئولین استانی دوباره به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال کشور در مشهد پس از ۱۲ سال تعطیلی صبح روز چهارشنبه ۸ شهریورماه همزمان با هفته دولت با حضور مسئولین استانی دوباره به چرخه تولید بازگشت.

محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی صبح روز چهارشنبه در آیین احیای بزرگترین کارخانه تولید ژلاتین حلال در کشور اظهار کرد: شرایط قبلی کارخانه‌ با شرایط فعلی آن بسیار تغییر کرده است و با همت مدیران و متخصصان سازمان همیاری و شرکتهای وابسته به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: تشکر ویژه دارم از حمایت های بی دریغ استاندار معزز سردار نظری که با حمایت های خودشان در این مسیر پیوسته کمک و راهنمایی کردند.

ایشان با اشاره به اینکه توانستیم مجدداً این کارخانه را به چرخه تولید برگردانیم افزود : این مهم بدون اراده خداوند متعال میسر نبود و احیا این مجموعه پس از ۱۲ سال توقف با تلاش متخصصان داخلی میسر شد ، ادامه داد : این مجموعه تمامی تست های تولید تا مرحله نهایی را با موفقیت پشت سر گذاشته و امروز شاهد خروج ژلاتین از خط تولید هستیم که ان شاء الله پس از اخذ استانداردهای لازم و تمدید برند حلال توانایی تامین نیاز تولید کنندگان صنایع غذایی و دارویی را طی چند ماه اینده در سطح‌کشور خواهیم داشت و کارخانه از تمامی جهات اماده تولید محصول میباشد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی بیان کرد: کارخانه ژلاتین آریا توانایی تولید بیش از  هزار و ۲۰۰ تن محصول در سال را دارد و امیدواریم با همت مسئولان ظرفیت تولید ژلاتین را در کشور افزایش دهیم.

وی با تشریح برنامه های سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این سازمان با برنامه ریزی صورت گرفته قطعا در حوزه ساخت مسکن و مولد سازی داراییها و کمک به پروژه های سرمایه گذاری شهرداریهای استان در نیمه دوم امسال ورود خواهیم کرد تا بتوانیم کمک های قابل توجهی به سهامداران سازمان داشته باشیم

تازیکی همچنین تصریح کرد: توسعه مرزی دوغارون و تکمیل عملیات عمرانی بازارچه مرزی  با ظرفیت اشتغال هزار نفر در اولویت کاری ما است که بتوانیم از پتانسیل موجود در مرز افغانستان با کمک مردم منطقه استفاده کنیم که در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال به بهره برداری خواهد رسید و شاهد رونق اقتصادی در منطقه مرزی با کشور افغانستان خواهیم بود

وی گفت: حلیت ژلاتین از دلایل اصلی تولید این محصول در کارخانه ژلاتین آریا است تا جایگزین ژلاتین با منبع خارجی شده و از خروج ارز به مقدار قابل توجهی جلوگیری گردد و زمینه اشتغال بیش از یکصد نفر به صورت مستقیم را فراهم اورد

حجت الاسلام موسی فتوحی مدیرکل بازرسی خراسان رضوی اظهار کرد: در ۱۲ سال گذشته این کارخانه متاسفانه تعطیل بود و خوشبختانه امروز به همت جوانان ایرانی و تلاش سازمان همیاری شهرداریهای استان مجددا به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار تن مصرف ژلاتین در کشور است از این با توجه به مصرف زیاد این محصول در کشور باید صنایعی در این زمینه فعال شوند.

وی بیان کرد: توانایی تولید قریب به ۱۰ درصد ژلاتین در کشور را داریم که بخشی از آن امروز در مشهد تأمین می‌شود و امیدواریم ظرفیت تولید آن نیز افزایش پیدا کند.

وی ابراز کرد: متأسفانه واردات ژلاتین بطور رسمی و غیررسمی با ارزبری در کشور صورت می گیرد که خوشبختانه سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با احیای کارخانه ژلاتین آریا در مشهد علاوه بر تأمین نیاز کشور باعث جلوگیری خروج ارز در کشور نیز خواهد شد.

فتوحی خاطرنشان کرد: دولت به ویژه در دو سال اخیر با رویکرد انقلابی و جهادی نیازها را شناسایی و با سرمایه گذاری در آنها موجب پیشرفت کشور شده است.

وی ادامه داد: تلاش جهادی دولت نیاز به تبیین دارد و در طول سال هزاران میلیارد تومان با همت مسئولان استانی در استان هزینه می‌شود که باید به درستی به مردم اطلاع شود.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی تصریح کرد: حل مسئله مسکن و اشتغال مردم باعث رضایت مندی مردم و کارآمدی و حفظ نظام خواهد شد و مسئولان باید این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهند.

ابوالفضل چمندی معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: احیای کارخانه ژلاتین آریا نمونه ای از توانمندی جوانان غیور ایرانی و تلاش مدیریت و پرسنل سازمان همیاری های استان و موسسه صنعتی  گوشت مشهد  است چراکه ما در ۱۲ سال گذشته باید منتظر متخصصان خارجی می ماندیم تا این کارخانه مجددا احیا شود اما امروز به همت متخصصان و جوانان ایرانی بدون نیاز

به خارج این کارخانه احیا شد.

وی افزود: بیش از ۳۵۰ واحد راکد از سال گذشته تاکنون مجددا فعال شده اند که ۱۹۰ واحد تولیدی با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به چرخه تولید بازگشته است.

چمندی بیان کرد: رشد اقتصادی استان بیش از رشد اقتصادی کشور است و شاهد افزایش سرمایه گذاری در خراسان رضوی هستیم و خوشبختانه با راه اندازی شهرک صنعتی ۵ مشهد رشد سرمایه گذاری در این استان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: امیدواریم توسعه در استان با توجه به نیاز کشور با سرعت خوبی دنبال شود و علاوه بر آن بتوانیم بازارهای خارجی را نیز تصاحب کنیم.

جواد خدایی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: تلاش و همت مسئولان استان خراسان رضوی ستودنی است و نتیجه تلاش آنها افتتاح بیشترین پروژه های هفته دولت در کشور است.

وی افزود: پروژه های سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی متعلق به شهرداری های استان است و انشاالله امسال نیز مانند سال گذشته بتوانیم به شهرداری های استان کمک های قابل توجهی داشته باشیم




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 8 شهریور 1402
  • تعداد بازدید: 341



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی