در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری مطرح شد؛

آمادگی سازمان همیاری در جهت کمک به توسعه گردشگری زیارت درخراسان رضوی

آمادگی سازمان همیاری در جهت کمک به توسعه گردشگری زیارت درخراسان رضوی مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری بر آمادگی برای همکاری با حوزه زیارت استانداری با استفاده از ظرفیتهای تخصصی و اجرایی این نهاد تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، محمد سنجری با همراهی نورانی مدیر موسسه توسعه گردشگری و رجب زاده مدیرعامل شرکت نمونه گردشگری چالیدره واحدهای تخصصی وابسته به سازمان همیاری شهرداریهای استان در حوزه گردشگری با حجت السلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.
وی در این دیدار معرفی ظرفیتهای مختلف سازمان همیاری در حوزه های اقتصادی، عمرانی، بازرگانی، تجاری، تولیدی، آموزشی، پژوهشی و به ویژه حوزه تخصصی گردشگری بر آمادگی برای همکاری با حوزه معاونت زیارت استانداری به عنوان بخش حاکمیتی استان در این حوزه با استفاده از توان و ظرفیتهای کارشناسی و فنی بالای شرکتها و موسسات تابعه سازمان در این بخش تاکید کرد.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تنها سازمانی هستیم که به عنوان همیار و بخشی از نهاد حاکمیت به صورت جدی در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری و زیارت در استان ورود پیدا کرده و تاکنون اقدامات خوبی با بهره گیری از ظرفیت واحد تخصصی موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری و مشارکت تعدادی از شهرداریهای استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: مشارکت، سرمایه گذاری و همکاری در ایجاد فضاهای تفریحی، اقامتی، زیرساختی و ... در مناطق مختلف گردشگری استان از جمله هفت حوض مشهد، چالیدره طرقبه، سرخاندیز شاندیز، پیشکوه تربت حیدریه، ششتمد، غار مزداوند، منطقه چهلمیر در پارکت ملی تندروه درگز و ... از جمله نمونه های شاخص در حوزه توسعه گردشگری وزیارت استان است که با ورود جدی و استفاده از توان سازمان همیاری شهرداریهای استان منجر به پروژه شده و یا در حال انجام مطالعات و فراهم سازی مقدمات لازم است.

سرپرست معاونت زیارت استانداری:
به خوبی می توان از پتاسیل سازمان همیاری در حوزه گردشگری زیارت استان بهره برد


سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت اموز زائرین استانداری خراسان رضوی در این جلسه عنوان کرد: با توجه به پتانسیلهای سازمان همیاری و واحدهای تخصصی این نهاد میتوان از ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری و زیارت به خوبی استفاده کرد.
حجت السلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد به اهمیت مبحث زیارت خانوادگی حرم مطهررضوی، عنوان کرد: با توجه به حضور زائران عموماً با خانواده در شهر مقدس مشهد باید در جهت توسعه خدمات و ظرفیت سازی در این حوزه و استفاده مناسب از فرصت زیارت با خانواده برنامه ریزی شود.
وی همچنین بر استفاده از توان و ظرفیتهای سازمان همیاری و موسسه توسعه گردشگری در مباحثی چون زیارت دوره ای در شهرهای مختلف زیارتی کشور، ایجاد نمایشگاه بین المللی زیارت، توسعه خدمات اقامتی، احداث شهرک زیارت، برنامه ریزی در حوزه سوغات با ایجاد فرصت خود اشتغالی و ... تاکید کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهارداشت: سازمان همیاری شهرداری ها میتواند در قالب شرکت های تخصصی خود با ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری استان نقش آفرین باشند و زمینه توسعه زیرساخت ها و تسهیلگر انجام سفرهای زیارتی گردشگران غیر ایرانی و ایرانی از طریق متولیان این امر را فراهم کند و در این راستا استانداری در قالب قرارگاه حمایت ازفعالیتهای اقتصادی استان و قرارگاه موضوعی علمی و فرهنگی وزارت از این امر مهم حمایت مستمر خواهد نمود.

مدیر موسسه توسعه گردشگری تاکید کرد:
اثرگذاری واحد تخصصی گردشگری سازمان همیاری در حوزه زیارت استان


حمیدرضا نورانی مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن معرفی رسالتها و گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه در حوزه زیارت و گردشگری، گفت: علاوه بر پروژه های کلان حوزه توسعه گردشگری که با مشارکت شهرداریهای استان اجرا شده و یا درحال انجام است، در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری و خدماتی برای زائران و مجاروان علی بن موسی الرضا (ع) در کلان شهر مذهبی مشهد نیز فعالیتهای خوبی از جمله ساماندهی غرف خدماتی، فضاهای تفریحی و بازی و ... در بوستانهای وحدت، ملت، کوهسنگی، وکیل آباد، پارک خورشید و ... با همکاری شهرداریهای مناطق مختلف مشهد در حال انجام است.
وی همچنین در این جلسه پیشنهادات مشخصی در حوزه کمک به معاونت هماهنگی و مدیرت امور زائرین استانداری از جمله همکاری در احداث شهرک زیارت، نمایشگاه بین المللی و دائمی زیارت، سوغات زیارت، سفرهای زیارتی ارزان قیمت، گردشگری زیارت در دیگر شهرهای مستعد استان با محوریت شهر مشهد و ... ارائه کرد.
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی همچنین با اشاره به ظرفیت خوب سازمان های همیاری استانهای زیارتی کشور مانند قم، فارس، خراسان رضوی و ...، آمادگی این موسسه را برای برای برنامه ریزی، مذاکره، هماهنگی و اجرای طرح های گردشگری گوناگون، احداث اقامتگاه، جذب گردشگر، برگزاری تورهای زیارتی و صیاحتی و ... متمرکز بر مبحث زیارت با مشارکت استانهای مختلف و محوریت استان خراسان رضوی اعلام کرد.
وی با حضور دانشجویان خارجی و همچنین مبحث گرشگری سلامت را از مهمترین مسائل و ظرفیتهای این حوزه در استان خراسان رضوی و شهر مشهد عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات و پیگیریهای انجام شده، موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی آمادگی دارد به عنوان پیشانی امر به نمایندگی از استانداری و حاکمیت در حوزه ساماندهی هرچه مطلوب تر گردشگری سلامت ورود پیدا کرده و به صورت تخصصی همکاری و کمک کند.
محمد رجب زاده مدیرعامل شرکت نمونه گردشگری چالیدره نیز دراین جلسه ضمن ارایه گزارشی از نقش چالیدره در ارایه خدمات تفریحی و گردشگری به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی اشاراتی در راستای اصلاح ساختاری و تاسیسات مجموعه ارائه و خاکسپاری شهدای گمنام در بر فراز ارتفاعات این منطقه را مورد استقبال گردشگران و موجب ارتقا معنوی این مجموعه تفریحی گردشگری عنوان کرد./م.ا/2999/







  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 6 بهمن 1400
  • تعداد بازدید: 407



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی