مدیرعامل سازمان همیاری خراسان رضوی عنوان کرد؛

آمادگی سازمان همیاری برای هماهنگی شهرداریها در مدیریت بحران

آمادگی سازمان همیاری برای هماهنگی شهرداریها در مدیریت بحران مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل مدیریت بحران استان از آمادگی این نهاد در جهت همکاری با این اداره کل و همچنین ایجاد هماهنگی های لازم در شهرداریهای در مواقع بحرانی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهردایهای خراسان رضوی، محمد سنجری دیدارش با محسن نجات مدیرکل اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، اظهارکرد: به عنوان دو دستگاه هم خانواده و در زیر مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، امیدواریم بتوانیم از ظرفیتها و توانمندیهای یکدیگر به نحو مطلوب و اثرگذاری در استان استفاده کنیم.
وی با ابراز امیدواری از عدم بروز حوادث بحرانی در استان، افزود: در هر صورت همواره احتمال رخداد حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی وجود دارد و ممکن است اداره کل بحران که نقش هماهنگ کننده را در این مواقع برعهده دارد در حوزه اجرا با محدودیتهایی از نظر امکانات و توان سخت افزاری و ... مواجه باشد، لذا سازمان همیاری شهرداریهای استان این آمادگی را دارد تا در مواقع لزوم در کنار این نهاد باشد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به تفاهم نامه ها و همکاری های پیشین با اداره کل مدیریت بحران استانداری، افزود: نقش سازمان همیاری از بعد سیاسی به عنوان نهادی زیر مجموعه استانداری و وزارت کشور، از بعد اقتصادی، تابع قواعد بنگاه های اقتصادی و از بعد مدیریتی و اجرایی در تعامل و پشتیبان 79 شهرداری استان است، لذا با توجه به نقش مهمی که شهرداریها در حوادث و بحرانها ایفا می کنند، آماده ایم تا در حوزه مدیریت بحران هماهنگی لازم را با حوزه مدیریت شهری که پشتیبانی آن را برعهده داریم، انجام دهیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به فعال بودن چندین شرکت و موسسه در حوزه های عمرانی، بازرگانی، آموزشی، بیمه ای و ... در سازمان همیاری شهرداریها، در هریک از این زمینه ها آمادگی همکاری در جهت کمک به مدیریت و کنترل بحران را در استان داریم.
سنجری با تاکید برتوجه این سازمان به پیشگیری به عنوان آسانترین راه برای حفظ سرمایه ها، بیان کرد: توانایی های مطلوبی در شرکت همیار بیمه در حوزه صدور انواع بیمه های حوادث و مسئولیت و موسسه آموزش سازمان در حوزه فرهنگ سازی مردم و آموزش های شهروندی برای کمک به مدیریت بحران و همچنین پیشگیری از حوادث و بحرانهای حساس وجود دارد.
وی به احداث مجتمع پایانه های انرژی دوغارون اشاره و عنوان داشت: این مجتمع یکی از پروژه های سازمان همیاری در حوزه مرزی و پیشگیری از قاچاق سوخت و هدررفت سرمایه های ملی به حساب می آید که با توجه به اتفاقات و انفجارات خودروهای حامل سوخت در اسلام قلعه افغانستان از اهمیت و جدیت بیشتری نیز برخوردار شده است که باید برای تکمیل و به سرانجام رسیدن آن در جهت کمک به پیشگیری از بحران های احتمالی اینچنینی تلاش کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به آمادگی این نهاد در حوزه خرید و تامین نیازمندیهای حوزه بحران به تجهیزات، کالاها و ...، ادامه داد: باید برای تعامل هرچه بهتر و موثرتر در جهت بروز رسانی و متناسب سازی همکاریها تلاش کنیم و بر اساس اولویت های گذشته و تفاهم نامه آتی، آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار، اظهار کرد: حوزه مدیریت بحران جایگاه بسیار حساسی دارد که طبیعتاً در خراسان رضوی با توجه به پراکندگی ها و حوادثی که در آن رخ می دهد نمی توان به تنهایی چنین حوزه با اهمیتی را مدیریت کرد.

محسن نجات با اشاره قرار گرفتن 65 درصد از مساحت خراسان رضوی در پهنه خطرپذیری زلزله، ادامه داد: با این حساسیتهای خاص قطعا در حوزه بحران نیازمند همه حوزه های بین بخشی و تعامل با همه دستگاه ها به ویژه مجموعه هایی مانند سازمان همیاری شهرداریهای استان هستیم و امیدواریم در سایه همدلی و هم افزایی ها حوادث و بحران ها را به حداقل ممکن برسانیم.
وی باتاکید بر ایکه باید در حوزه بحران تغییر نگرش ایجاد شود، افزود: باید در این حوزه به سمت جامعه محوری پیش برویم که دراین حوزه می توان از ظرفیت های آموزشی موسسه آموزش سازمان همیاری در جهت فرهنگ سازی در این راستا استفاده کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حوزه بهره گیری از ظرفیتهای سازمان همیاری، اعلام حمایت کامل می کنیم و امیدواریم در ادامه بتوانیم با عقد تفاهم نامه های همدلی اثر گذار باشیم و در پیشگیری از حوادث و مواجهه با بحران ها در کنار هم موفق عمل کنیم./م.ا/2527/

#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #همتامشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه_همتا #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 9 اسفند 1399
  • تعداد بازدید: 611



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی