پایان وقت اداری سه شنبه؛

آخرین مهلت ثبت نام وبینار کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی

آخرین مهلت  ثبت نام وبینار کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی ثبت نام وبینار تخصصی «کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی» با موضوع معرفی کارآفرینان موفق این حوزه تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 16 دی ماه در سامانه http://idea.hamyari-kh.ir ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان روز یکشنبه در نشست خبری پیش از رویداد «وبینار کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی » که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در رویداد قبلی که با موضوع کسب و کارهای دیجیتالی برگزار شد با ثبت نام ۴۰۰ نفر و حضور مستمر ۱۵۰ نفر استقبال خوبی را شاهد بودیم از این رو برگزاری وبینار دوم با موضوع کسب و کار نوین در بخش کشاورزی برای روز چهارشنه 17 دی ماه در دستور کار شورای توسعه ظرفیتها انسانی و اقتصادی سازمان همیاری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که ما متخصصان بسیاری در صنعت کشاورزی داریم اما متاسفانه تعداد کمی از آنان در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، افزود: در حال حاضر با وجود پیشرفت هایی که در ۲۰ سال گذشته صنعت کشاورزی ما داشته است اما همچنان با اتفاقات و پیشرفت های نوین در سطح جهانی فاصله داریم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرداری موفق نیازمند فعالیت های اقتصادی پایدار است، ادامه داد: با توجه به اینکه اعتقاد داریم، شهر موجودی زنده است بنابراین برای کسب موفقیت و پیشرفت باید تمامی بخش های یک شهر در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
وی سهم اقتصاد کشور را از منابع حوزه کشاورزی ۳۱ درصد اعلام کرد و گفت: برای استفاده بهینه و مناسب از این منابع در نظر داریم تا در قالب این وبینار به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه می‌توانیم فعالیت های کشاورزی را در بخش مدیریت شهری فعال و افراد موفق در این زمینه را به علاقمندان در این زمینه معرفی کنیم.
 ابراز کرد: در این وبینارعلی شریعتی مقدم، گروه بین المللی نوین زعفران؛ غلامحسین داوری نژاد، شرکت نهالستان گهربار شرق؛ مهدی کریمی، شرکت صنایع غذایی دانشگرایان نوین؛ شادی بلوریان، شرکت دانش بنیان افزودنی های طبیعی گلچین طوس؛ جواد شباهنگ، شرکت نوین کشت اسپادانای ایرانیان حضور دارند.
محمد رجب زاده، دبیر شورای توسعه ظرفیت های اقتصادی و انسانی سازمان همیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید از توانمندی افراد با تجربه در هر کسب و کاری به منظور توسعه ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم، اظهار کرد: برگزاری وبینارهای کسب و کار و استفاده از تجربه متخصصان سبب رشد اقتصادی در استان می شود.
وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تولید، افزود: مشکلات موجود در بازار و نقدینگی از دیگر معضلات مهمی است که گریبان گیر تولید کنندگان می باشد.
رجب زاده با بیان اینکه تولیدات باید در شرایط و مکان مناسبی عرضه شود، ادامه داد: گزارش مالی سالانه برخی از تولید کنندگان خشکبار در استان خراسان رضوی بیش از ۱۵ میلیارد تومان را نشان می دهد اما این فعالان این حوزه بازار مناسبی برای عرضه محصولات خود ندارد.
دبیر شورای توسعه ظرفیت های اقتصادی و انسانی سازمان همیاری با اشاره به اینکه این وبینار دومین رویداد از مجموعه رویدادهای همیار ایده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه با بروز پیروز کرونا چرخ اقتصادی در همه جای دنیا آسیب دید برای عرضه محصولات تولیدی نیاز به بازار فروش مناسب وجود دارد تا از رکود اقتصادی خارج شویم.
وی با بیان اینکه دغدغه اجتماعی یکی از اصلی ترین موضوعات مهمی است که توسط سازمان همیاری و شورای توسعه ظرفیتها با برگزاری این چنین رویدادهایی چون وبینار کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی پیگیری می شود، بیان کرد: امیدواریم با همکاری و حمایت اتاق صنعت و معدن استان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی به رونق تولید و تقویت بنیان اقتصادی در استان کمک کنیم.
تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این رویداد شرکت کرده اند
فرزانه صادقی، رئیس اداره تحقیقات مشاوره موسسه آموزش شهرداری های خراسان رضوی اظهار کرد: رویداد پیشین در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای موفق در حوزه اینترنتی بود، هدف از برگزاری این رویداد آشنایی جوانان صاحبان ایده و بدنه مدیریت شهری با کسب و کارهای موفق در این حوزه است.
وی افزود: در آن رویداد 350 نفر ثبت نام داشتند و شرکت کردند، هفت نفر سخنران در این رویداد حضور داشتند و افراد ایده های خود را به اشتراک گذاشتن و ما بر روی ایده های آن ها کار کردیم.
صادقی بااشاره به همکاری نهادهای مختلف در برگزاری رویداد کسب و کارهای نوین در حوزه کشاورزی، بیان کرد: این رویداد با کمک اتاق بازرگانی خراسان رضوی، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مرکز رشد دانشگاه فردوسی صورت گرفته است. در این رویداد از حمایت استانداری خراسان رضوی به خصوص دفتر شهری و امور شوراها و دفتر روستایی، پارک علم و فناوری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی، کشاورزی، دانشگاه صنعتی قوچان و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برخورداریم.
رئیس اداره تحقیقات مشاوره موسسه آموزش شهرداری های خراسان رضوی عنوان کرد: ثبت نام در این رویداد برای عموم آزاد و رایگان است، تا پایان وقت اداری سه شنبه مهلت ثبت نام وجود دارد و تا امروز بیش از 100 نفر ثبت نام کرده اند.

/م.ا/2446/
#barand_hamyar

#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش#همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #همتامشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه_همتا # همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان





  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 14 دی 1399
  • تعداد بازدید: 742



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی