در جلسه مشترک واحد هماهنگی امور شهرداریها سازمان همیاری و مسئولان شهری انابد مطرح شد؛ الویت سازمان همیاری توانمندسازی شهرداریها به لحاظ اقتصادی است

در جلسه مشترک واحد هماهنگی امور شهرداریها سازمان همیاری و مسئولان شهری انابد مطرح شد؛ الویت سازمان همیاری توانمندسازی شهرداریها به لحاظ اقتصادی است

مدیر هماهنگی شهرداریهای استان سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار انابد بر لزوم بررسی ظرفیتها و الویت بندی نیازهای شهری این شهرداری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، جلسه مشترک مسئولان شهری انابد و واحد مدیریت هماهنگی شهرداریهای استان سازمان همیاری با موضوع بررسی نیازها و راه کارهای همکاری و کمک به ارتقاء مدیریت این شهر ظهر امروز 27 شهریور ماه در این واحد برگزار شد.

علی طهرانی مدیر هماهنگی شهرداریهای استان سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این جلسه گفت: یکی از رسالتهای ما در معاونت بازرگانی سازمان نیازسنجی در حوزه های مختلف شهرداریها از جمله خدمات شهری، عمرانی، حمل و نقل، ساختمانی ماشین آلات و ... است.

وی افزود: در گام نخست باید تمامی ظرفیتهای مجود، کاستی ها و کمبود های شهرداریها در حوزه مختلف شناسایی و ضمن بررسی های کارشناسی، توسط مسئولان شهری و شوراهای اسلامی شهرها از حیث اهمیت الویت بندی شوند.

مدیر هماهنگی شهرداریهای استان سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به خدمات قابل ارائه در کلینیک مشاوره موسسه تحقیقات ، آموزش و مشاوره شهرداریها ادامه داد: این کلینیک که به تازگی در یکی ازموسسات تابعه سازمان همیاری ایجاد شده است کار جمع آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی طرح های پیشنهادی و تدوین و ارائه طرح های کارشناسی شده اقتصادی به شهرداریها را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه الویت سازمان همیاری توانمندسازی شهرداریها به لحاظ اقتصادی است، بیان کرد: اصلی ترین هدف سازمان علاوه بر کمک های مختلف در حوزه تامین نیازمندیها، تلاش برای ایجاد زمینه های لازم برای درآمدزایی پایدار و توانمند شدن شهرداریها است.

طهرانی با اشاره به آمادگی واحد ماشین آلات سازمان همیاری خراسان رضوی در حوزه تبدیل، تجهیز و نوسازی ماشین آلات شهرداریها انابد گفت: باید بررسی های لازم در این حوزه به صورت تخصصی صورت گیرد تا علاوه بر استفاده بهینه از دستگاه ها و ماشین آلات مختلف و تامین نیاز های شهرداری در خدمات رسانی به مردم، وجود ماشین آلات مختلف به درآمدزایی برای این نهاد نیز کمک کند.

شهردار انابد نیز در این جلسه با اشاره به پاره از مشکلات و نیازهای این شهر گفت: در حال حاضر بروزرسانی و تقویت ماشین آلات در شهرداری به دلیل وسعت و وجود حدود 140 معبر خاکی با عرض های 4، 5 و 6 متر بافت قدیمی شهر از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند نقش مهمی در ارائه خدمات شهری به ویژه آماده سازی و آسفالت معابر داشته باشد.

مهندس ابوالفضل رضایی با اشاره به مساعدتها و همکاریهای سازمان همیاری در حوزه های مختلف در شهر انابد، ادامه داد: برای تامین نیازهای شهرداری به ماشین آلات و بخش های دیگر نیاز به حدود 4 میلیارد تومان وام است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت سازمان همیاری در ارائه تسهیلات و بروزرسانی ماشین آلات شهری کمک بگیریم.

وی افزود: وجود بیل زنجیری در حوزه خدمات شهری و معادن مس و طلا موجود در شهر و نوسازی ماشین آلاتی چون لودر و گریدر و همچنین نبود تالار برای استفاده شهروندان از جمله کاستی های است باید با الویت تامین نیاز شهر و شهروندان به یافتن راه کاری برای تامین آنها پرداخته شود.

گفتنی است، علی‌محمد لقایی فردوسی رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر انابد نیز در این جلسه حضور داشتن به بیان نظرات و پیشنهاد خود پرداختند./م.ا/2081/

 

 




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 28 شهریور 1398
  • تعداد بازدید: 827



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی