در نشست مدیران سازمان همیاری و مسئولان شهری شهرآباد تاکید شد؛

آمادگی سازمان همیاری برای بررسي پیشنهادات سرمایه گذاري شهرآباد به عنوان امین سرمایه های شهرداریها

 آمادگی سازمان همیاری برای بررسي پیشنهادات سرمایه گذاري شهرآباد به عنوان امین سرمایه های شهرداریها مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در سفر به شهرآباد با اشاره به نقش این نهاد به عنوان امین سرمایه های شهرداریها بر آمادگی برای بررسی پیشنهادات سرمایه گذاری این شهر  خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمد سنجری ظهر امروز در جریان سفرهای دوره ای به شهرهای استان با همراهی معاونان بازرگانی و اداری مالی و مدیران ماشین آلات و هماهنگی امور شهرداریهای خراسان رضوی به شهرآباد سفر کرده کرده و با شهردار، اعضای شورا، بخشدار و تعدادی از مسئولان معادن سنگ آهن مستقر در این شهر گفتگو کرد.
وی ضمن تبریک به شهردار و اعضای جدید شورای اسلامی شهر آباد، افزود: در حقیقت صاحبان اصلی سازمان همیاری شهرداران هستند و ما به عنوان همیار و امین سرمایه های شما در کنارتان هستیم تا بر اساس وظایفی محوله ور اساسنامه بتوانیم با حوزه مدیریت شهری همکاری و پشتیبانی کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با بیان اینکه به عنوان یک نهاد عمومی و بنگاه اقتصادی بدون هیچ گونه منابع و اعتبارات دولتی ملزم به رعایت ضوابط و قوانین است بیان کرد: تلاش کرده ایم در بسیاری از حوزه ها از جمله عمرانی، گردشگری، آموزشی، پژوهشی، بیمه، معدن، تامین نیرو انسانی، محیط زیست و پسماند و ... با تشکیل شرکتهای تخصصی ورود پیدا کرده و در خدمت شهرداریها باشیم.
وی در خصوص پیشنهادات سرمایه گذاری شهرداری شهرآباد گفت: به عنوان امین سرمایه های شهرداریها آماده ایم در ابتدا با بررسی‌های تخصصی فنی و توجیه اقتصادی، ظرفیت‌های خوب سرمایه گذاری را شناسایی و به سمت بخش خصوصی و سرمایه گذاری هدایت کنیم.
وی تصریح کرد: در طرح گردشگری و پتانسیل کفه نمکی شهرآباد و معادن این شهر نیز به همین شکل، پیشنهادات شهرداری شهرآباد به واحدهای تخصصی سازمان از جمله موسسه توسعه گردشگری و شرکت مدیریت معدنی همیار انرژی، برای بررسی های تکمیلی ارجاع خواهیم داد.
سنجری با تاکید بر برقراری ارتباطات بیشتر بین شهرداری و سازمان همیاری خاطرنشان کرد: هرچه تعاملات بیشتر باشد، پشتیبانی و حمایت از شهرداریها توسط سازمان همیاری امکان پذیرتر خواهد بود چراکه با وجود ظرفیت ماده ۳۱ قانون معاملات شهرداریها و تصویب فعالیتها توسط شوراهای اسلامی، توان اثرگذاری سازمان همیاری در کمک به مدیریت شهری استان بیشتر خواهد شد.


شهردار شهرآباد:
استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری سازمان همیاری در تقویت پتانسیلهای گردشگری و اقتصادی شهرآباد

علی نجفی شهردار شهرآباد نیز با اشاره پیشینه تاریخی این شهر به عنوان‌ محل عبور کاروان امام رضا(ع) از مسیر مدینه به توس و تاسیس شهرداری در سال ۹۰،عنوان کرد: در این سالها همواره کمک و همراهی سازمان همیاری در کنار مجموعه شهرداری و شورای شهرآباد بوده است.
وی افزود: وجود کفه نمکی منحصربه فرد شهرآباد باعث شده که این شهر سالانه پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی زیادی باشد، معادن سنگ آهن و محصول پسته، آجرپزی، احداث جایگاه سی ان جی و ... استعداد های خوبی برای درآمد پایدار و اشتغال زایی در این شهر است که با توجه به توان سازمان همیاری در حوزه سرمایه گذاری آمادگی داریم از مشارکت این نهاد با هدف درآمدزایی پایدار برای شهرداری استفاده کنیم.
شهردار شهرآباد خاطرنشان کرد: اگر با برنامه ریزی لازم بتوانیم از توان سرمایه گذاری سازمان همیاری در این حوزه ها استفاده کنیم قطعا درآمدزایی خوبی برای شهرداری و سازمان همیاری به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: پروژه های عمرانی، ساختمان اداری شهرداری، احداث پارک و... نیز از جمله طرح هایی است که آمادگی داریم از ظرفیت سازمان در این حوزه ها هم بهره مند شویم‌.
نجفی گفت: امیدواریم با حمایت مسوولان استان، سازمان همیاری، شورای شهر و مشارکت مردم و شهروندان شاهد رشد وشکوفایی شهرآباد و رفاه و رضایتمندی حداکثری در این شهر باشیم./م.ا/2918/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 3 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 410



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی