در شورای مدیران شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری تاکید شد؛

لزوم رعایت مقررات و اهمیت توجیه اقتصادی فعالیتهای کاری واحدهای تابعه سازمان همیاری

لزوم رعایت مقررات و  اهمیت توجیه اقتصادی فعالیتهای کاری واحدهای تابعه سازمان همیاری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در جلسه شورای مدیران شرکت ها و موسسات تابعه برلزوم بررسی توجیه اقتصادی، فنی ، مالی و رعایت ضوابط و مقررات در معاملات و قراردادهای هر واحد تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، جلسه نشست هم اندیشی مدیران شرکتها و موسسات تابعع سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ظهر امروز با حضور مدیرعامل ومعاونان سازمان همیاری و مدیران عامل و معاونان مالی اداری شرکتها و موسسات تابعه این نهاد برگزار شد.
در این جلسه هر یک از مدیران عامل شرکتها و موسسات تابعه سازمان به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیتها و عملکرد مالی هفت ماهه خود در حوزه های عمرانی، آموزشی، پژوهشی، بیمه ای، حمل نقل، معدن، مرزی، سوخت، گردشگری و ... و مشکلات، چالش ها، موانع و ضرورتهای این حوزه ها پرداختند.
معاونان بازرگانی، اداری مالی و سرمایه گذاری سازمان نیز دستورالعمل ها، خط مشی و اولویت های حوزه های معاونت خود را در جهت توسعه و تقویت مجموعه های تابعه و اثرگذاری هرچه بیشتر آنها در این هلدینگ اقتصادی ارائه کردند.
محمد سنجری در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته بَسیج بر لزوم تمرکز بر انجام فعالیت های جدید توسط شرکتها و موسسات تابعه در حوزه های تخصصی خود تاکید کرد وگفت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته باید برای تحقق هر چه بیشتر بودجه سال 1400 تلاش شود
وی با قدردانی از تلاش های موسسات توسعه گردشگری و صنعتی گوشت مشهد که عملکرد مالی مثبت و خوبی را در هفت ماهه نخست سال از خود به نمایش گذاشتند، عنوان کرد: مقوله مدیریت از اهمیت ویژه ای در مجموعه های اقتصادی برخوردار است لذا با ید قبل از هر اقدام و فعالیت در این حوزه بررسی های لازم از حیث توجیه اقتصادی، فنی ، مالی و... بر اساس قیمتهای روز و .... انجام شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با تاکید برلزوم رعایت ضوابط و مقررات و سود کافی و کارشناسی شده در معاملات و قراردادهایی کاری افزود: باید تمامی فعالیتها در چهار چوب قانون باشد، لذا استفاده از سامانه ستاد و دقت نظر در آنالیزها، هزینه های مستقیم و غیرمستقیم، کسورات قانونی، عدد نهایی و توجیه پذیر بودن آن از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید در هر مجموعه ای از تیم کارشناسی و محاسباتی استفاده شود با چشم باز و به صورت امور مختلف انجام شود.
وی با تقدیر از زحمات مدیران شرکتها و موسسات تابعه سازمان خاطر نشان کرد: باید تلاشمان را مضاعف کنیم، و برای تحقق بودجه از تمامی ظرفیتهای موجود در واحدهای تابعه استفاده شود.
سنجری با تاکید بر توجه شرکتها و موسسات تابعه به پیش بینی و برنامه ریزی و مطالعه برای بودجه 1401 از هم اکنون بیان داشت: توجه به دریافت گزارش روزانه ا موجب ایجاد نظم کاری و همچنین پویایی و انگیزه در کارکنان و استفاده بهینه از ظرفیتها خواهد شود./م.ا/2915/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 1 آذر 1400
  • تعداد بازدید: 497



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی