در نشست مسئولان سازمان همیاری و مدیران شهری گلبهار مطرح شد؛

همکاری سازمان همیاری دراجرای طرح های بر زمین مانده شهر روبه توسعه گلبهار

همکاری سازمان همیاری دراجرای طرح های بر زمین مانده شهر روبه توسعه گلبهار در نشست مسئولان سازمان همیاری و مدیران شهری گلبهار بر همکاری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی دراجرای طرح های بر زمین مانده این شهر جدید و روبه توسعه تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، این نشست مشترک با حضور محمد سنجری مدیرعامل و معاونان بازرگانی و سرمایه گذاری سازمان همیاری و علیرضا اصغری شهردار، رئیس و دیگر اعضای شورای اسلامی این شهر ر محل شهرداری گلبهار برگزار شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این جلسه ضمن تبریک به تیم مدیریت جدید شهر گلبهار، گفت: شهرستان تازه تاسیس و روبه توسعه گلبهار ظرفیتهای خوبی در حوزه شهری دارد و یک نقطه مهم برای حل معضلات سرریزجمعیتی مشهد به شمار می رود.
وی ادامه داد: اگر با همراهی و تلاش مدیران شهری و شورای اسلامی هر اثری که در حوزه عمرانی و توسعه شهری در این منطقه بگذاریم، قطعا به عنوان اثری ماندگار مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت.
سنجری با بیان اینکه سازمان همیاری یک نهاد عمومی مشابه شهرداریهاست افزود: با این تفاوت که شهرداریها دارای ردیف های بودجه ا یاز سرفصل های مختلف اند اما سازمان همیاری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی ازیک ریال منابع دولتی استفاده نمی کند و بر مبنا قوانین تشکیل سازمان های تابعه شهرداریها با هدف پیشبرد برنامه های شهرداریها و ارتقاء مدیریت شهری در شهرها تشکیل شده است.
وی با معرفی شرکتها و موسسات تابعه این نهاد عنوان کرد: در اساسنامه سازمان همیاری 16 رسالت، قعالیت، خدمت و زمینه کاری برای این نهاد تعریف شده که با تشکیل شرکتهای اقماری دقیقا تمامی وظایفی را شهرداریها باید انجام دهند را پوشش می دهد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بودجه سالانه این نهاد و شرکتهای و موسسات فعال آن را 1300 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: هر آنچه سودی که از فعالیتهای این مجموعه حاصل شود متعلق به شهرداریها به عنوان سهامداران سازمان است و ظرفیتهای قانونی خوبی مانند ماده 31 آین نامه معاملات شهرداریها برای واگذاری فعالیتها و قراردادهای به این نهاد ایجاد شده که از حیث حسایستهای نظارتی محدودیتی را برای شهرداری و شوراهای اسلامی ایجاد نمی کند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با 150 نفر پرسنل تخصصی به عنوان مشاوری قوی در کنار شهرداریها است و با اعتمادی که در بیش از 30 سال سابقه فعالیت با تولیدکنندگان و کارخانجات ایجاد کرده است، آمادگی دارد در قالب تامین اقلام و تجهیزات، کارگزاری و پیمانکاری به صورت اعتباری به شهرداریها خدمات ارائه کند.
سنجری با تاکید بر این که تعامل سازمان همیاری و شهرداریها در یک مسیر دوطرفه جاری است، تصریح کرد: امیدواریم با همدلی و تعامل بتوانیم به معنای واقعی همیار شهرداریها باشیم و نقش واقعی مان را در پشتیبانی از شهرداریها در حوزه توسعه، آبادانی شهرها و به تبع آن رفاه و آسایش شهروندان ایفا کنیم.
شهردار گلبهار نیر دراین جلسه با بیان اینکه کارهای به زمین مانده زیادی در شهر روبه توسعه گلبهار وجود دارد، گفت: ما و سازمان همیاری یک رو در دو بدن هستیم و تعاملات خوبی در حوزه های مختلف از جمله تامین نیرو، تجهیزات برای قطارشهری، ماشین آلات عمرانی و حمل و نقل، قیر، آسفالت و ... با این نهاد در حال انجام است.
علیرضا اصغری با اشاره به لزوم تمدید قراردادهای تامین نیروی اتوبوس رانی، قرارداد جدید نیرو های حوزه شهرسازی عنوان کرد: احداث پارک جنگلی، سیستم آبیاری تحت فشار، جداسازی آب شرب، بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری، پارک مادر وکودک، دوربین نهای نظارتی و علائم ترافیکی، فرسودیگ معابر و لزوم آسفالت، نبود میدان تره بار، پارکینگ وسایط نقلیه سنگین، زباله گاه ، نخاله گاه و ...از جمله دغدغه های مدیریت شهری و شورای اسلامی است که آمادگی داریم از ظرفیت سازمان همیاری در آنها استفاده کنیم.
وی اقتصاد وتجاری سازی شهر را به عنوان یکی از مهمترین مسئله های شهرداری عنوان کرد و افزود: عدم وجود مکانی به عنوان تفرجگاه با قابلیت انتفاع مالی و استفاده تجاری یکی از مسائل این حوزه است که با وجود پارکهای مختلف در شهر در صورتی وجود طرح اقتصادی می توان از تجربه خوب سازمان همیاری در مجموعه چالیدره استفاده کنیم.
سید عبداللهی رئیس شورای اسلامی شهر گلبهار نیز دراین جلسه بیان داشت: این شهر با قدمت 9 سالی که از تاسیس شهرداری آن می گذرد نیاز به حمایتهای بیشتر برای توسعه دارد، مواردی که مورد اعلام شده از سوی شهردار واقعا مورد نیاز شهر ماست و امیدواریم که با حمایت سازمان همیاری شاهد رفع این نیازها باشیم./م.ا/2882/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 11 آبان 1400
  • تعداد بازدید: 421



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی