مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان تاکید کرد؛

بهره گیری از ظرفیت دفتر طرح ها و مطالعات شهرداری برای نقش آفرینی بهتر

بهره گیری از ظرفیت دفتر طرح ها و مطالعات شهرداری برای نقش آفرینی بهتر مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد بر لزوم بهره گیری ظرفیتهای این اداره کل در راستای شناخت مناسب طرح ها و پروژه ها در جهت اثر گذاری مطلوب تر سازمان همیاری تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمد سنجری در جلسه مشترک با ساسان نورین مقدم مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد که با همراهی معاونان بازرگانی و سرمایه گذاری سازمان همیاری برگزار شد، گفت: عمدتاً حوزه فعالیتی سازمان به عنوان بازوی مدیریت شهری و شهرداریها به ویژه شهرداری ها کم برخوردار تعریف شده است.
وی افزود: سیاست و رسالتی که هیات مدیره جدید سازمان تعیین کرده است نیز استفاده از ظرفیتهای شهرداریها و سازمان های برخوردار است تا در کنار این امر به شهرداریها کمتر برخوردارکمک شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی این امر را مستلزم برنامه ریزی دقیق و کسب شناخت از پروژه های شهری عنوان کرد و ادامه داد: برای این منظور ضرورت دارد با افراد و نهادهای مختلف شهرداری به ویژه اداره کلدفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد تعامل نموده و از نظرات مشورتی آنها در جهت حرکت به سمت و سوی مناسب برای انجام موثر رسالتهای سازمان حرکت کنیم.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیتهای مشاوره و کسب نظرات حوزه طرح ها و مطالعات شهرداری برای خدمات دهی مطلوب تر به حوزه مدیریت شهری استان، خاطرنشان کرد: قطعا با این روش سازمان همیاری می تواند هم نقش بازوی مشاوره ای و عملیاتی را برای شهرداریها به خوبی ایفا کند و هم نقش اقتصادی خود را داشته و به دیگر شهرداریها کمک نماید.

آمادگی اداره کل طرحها و مطالعات فنی شهرداری برای همکاری با سازمان همیاری
مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان همیاری مجموعه بسیار پویا و برزگی است، افزود: فعالیتها بالفعل و بالقوه بسیاری در این مجموعه امکان پذیر است که با فعال کردن آنها می تواند در جریان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... استان بسیار موثر باشد.
ساسان نورین مقدم بااشاره به قابلیت های ویژه سازمان همیاری و قرارگیری این نهاد در مثلث حاکمیتی و اقتصادی و ... استان، ادامه داد: ویژگی های چون حضور استاندار در راس شورا و معاونت عمرانی استانداری در ترکیب هیات مدیره، ارکان 81 شهرداری استان به عنوان سهام داران مجموعه و ... قابلیتهایی است که دستگاه های دیگر آن ها را ندارند واز این حیث توانمندیهای خوبی برای اثرگذاری در حوزه های مختلف در اختیار این سازمان قرار گرفته است.
وی در خصوص رسالتها و ویژگی های مجموعه اداره کل طرح ها و مطالعات شهرداری مشهد و قابلیتهای تعاملی با سارسمان همیاری عنوان کرد: در واقع به عنوان مغز متفکر و واحدی برای تولید فکر و برنامه ریزی شهرداری، نقشه راه، پروژه ها و طرح های عمرانی، تفضیلی، جامع و ... شهری در این اداره کل مورد بررسی و تهیه قرار میگیرد.
مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه کارهای مطالعاتی و پژوهشی با استفاده از توان موسسه آموزش سازمان همیاری و همچنین تولید فکر و زمینه های همکاری و .. این آمادگی را داریم تا در نمونه های مشخص به ویژه در حوزه های عمرانی، املاک و ... با مشارکت سازمان همیاری ورود پیدا کرده و با تعریف پروژه هایی در هر منطقه و عملیاتی کردن آنها نتایج و اتفاقات خوبی را برای شهر مشهد رقم بزنیم./م.ا/2800/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 11 مرداد 1400
  • تعداد بازدید: 525



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی