مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد خبرداد:

ثبت نام تلفنی، اینترنتی و از طریق اپلیکشن برای دریافت خدمات ذبح دام در عید قربان

ثبت نام تلفنی، اینترنتی و از طریق اپلیکشن برای دریافت خدمات ذبح دام در عید قربان مدیر موسسه صنعتی گوشت از روش‌های متنوع سفارش‌دهی غیر حضوری برای دریافت خدمات ذبح دام در روز عید قربان امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، سید مجید موسوی، در نشست هم اندیشی با مسئولان دامپزشکی و اصحاب رسانه اظهار کرد: موسسه صنعتی گوشت مشهد یکی از بزرگترین واحدهای کشور با تولید روزانه ۱۵۰ هزار کیلوگرم انواع گوشت است. این موسسه بزرگترین فیلتر دفع آلودگی در سطح کشور را در اختیار دارد. همچنین ۱۷ مجموعه جانبی این موسسه را پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر فرایندهای بررسی سلامت دام اینگونه است که ابتدا دام به مجمع وارد شده و سپس توسط بیش از ۱۷ کارشناس دامپزشکی آلودگی‌ها و امراض آن شناسایی و نهایتا گوشت مورد تایید دامپزشکی به بازار عرضه می‌شود.
وی افزود: این موسسه در حوزه رعایت حدود شرعی کشتار دام در سطح کشور پیشتاز است. در این مجموعه ۲ روحانی مسئولیت کنترل شرعی ذبح در خطوط کشتار را بر عهده دارند.
مدیر مجتمع صنعتی گوشت مشهد با اشاره به بیماری کرونا و محدودیت‌های آن برای ذبح دام تصریح کرد: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا عملکردها هنوز درست تعریف نشده بود و در برگزاری عید قربان تردید وجود داشت اما سرانجام تصمیم گرفته شد عید قربان به صورت غیرحضوری برگزار شود.
آن زمان موسسه صنعتی گوشت مشهد در عرض ۳ الی ۴ روز بستر برگزاری این مراسم را به صورت غیرحضوری فراهم کرد. در تهران مراکز مختلفی به موضوع قربانی اختصاص یافت اما در مشهد تنها موسسه صنعتی گوشت مشهد با رعایت موارد بهداشتی و زنجیره سرد برای این امر در نظر گرفته شد.
موسوی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که سال گذشته رخ داد، تامین دام مورد نیاز مردم در بازار دامی بود که موسسه احداث کرد. صبح عید قربان سال گذشته دامی که موسسه در اختیار مردم قرار داد، با قیمت مناسبی عرضه شد و شرایط تقلب بازار در آن وجود نداشت و کارشناسان سازمان نیز این موضوع را تایید کردند. مساله بعدی رضایت مردم از کیفیت گوشت و آلایش بسیار مناسب آن بود.
وی عنوان کرد: رکورد ذبح و استحصال دام در سال قبل شکسته و ۲۰۵۶ راس دام دبح شد. سال پیش همکاران ما به صورت شبانه‌روزی بعد از مراحل آلایش دام، نسبت به بسته‌بندی و ارسال تمام سفارش‌ها به درب منزل شهروندان اقدام کردند.

توسعه روش‌های سفارش‌دهی غیر حضوری برای ذبح دام در عید قربان امسال

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد تصریح کرد: برای عید قربان امسال روش‌های سفارش‌دهی غیر حضوری توسعه یافته است. شهروندان می‌توانند با سه روش از جمله مراجعه به سایت مجتمع گوشت مشهد به آدرس https://mashadmeat.com، استفاده از اپلیکشن مارلیک در کافه بازار و یا تماس با شماره تلفن ۵ رقمی ۳۱۳۰۱ سفارش‌های خود را ثبت کنند.
وی افزود: در حال حاضر دام زنده در بازار موجود بوده و شرایط تغذیه‌ای مناسبی برای آن فراهم شده تا ضرر و زیانی شامل حال مردم نشود. امسال با توجه‌ به ادامه‌دار شدن بیماری کرونا پیش‌بینی می‌شود مردم از این بستر آنلاین استفاده کنند. با توجه‌ به اینکه امسال قیمت دام نسبت به سال گذشته کاهش داشته، پیش‌بینی می‌شود میزان ذبح افزایش یابد.
موسوی ادامه داد: در سال جاری درخواست شده کرده‌ایم از ظرفیت فروشگاه‌های شهرداری یا اتحادیه توزیع گوشت قرمز برای توزیع گوشت قربانی و ذبح شده استفاده شود و حداقل برای توزیع گوشت ذبح شده و رسیدن آن به دست شهروندان، ۲۰ مرکز در نظر گرفته شده است. مردم می‌توانند با توجه به منطقه جغرافیایی محل زندگی خود مراکز عرضه را انتخاب و به محل تحویل گوشت مراجعه کنند. شهروندان می‌تواند از روز شنبه هفته جاری سفارشات خود را از سه روش یاد شده ثبت کنند. تنها خواسته ما این است که برق در روز عید قربان قطع نشود. در سال جاری قطعی برق مشکلات بسیار زیادی را رقم زده است. همچنین در سال جاری عدد پیش پرداخت خرید دام بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. امکان ثبت سفارش‌ها تا ظهر روز عید قربان با این سه روش فراهم خواهد بود.

نظارت ۳۹ تیم دامپزشکی بر ذبح دام روز عید قربان در مشهد
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: برنامه‌ریزی شده تا در سال جاری ۱۰ تیم ثابت و ۲۹ تیم سیار برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک ناشی از کشتار دام خارج از کشتارگاه‌های مجاز، بر نحوه ذبح دام در عید قربان در مشهد نظارت داشته باشند.
دکتر محمود جوادی نژاد نیز در این نشست در خصوص طرح بهداشتی مجموعه دامپزشکی مبنی بر اجرای سنت حسنه ذبح دام در کشتارگاه های مجاز به ویژه مجتمع صنعتی گوشت مشهد اظهار کرد: مهمترین مساله که باید در روز عید قربان در نظر گرفت، موضوع دام زنده است در سال جاری چهار بازار دام در مشهد از جمله بازار دام عسگریه، بازار دام‌ مهد طوس، بازار دام سنگین مهر و بازار دام کشتاری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سال گذشته با اقداماتی که انجام شد، ۳۳۱۶ دام زنده و همچنین ۲۶۶۳ لاشه بازرسی و ۲۰۵۶ راس دام ذبح شد./م.ا/2753/


#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #همتامشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه_همتا #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 22 تیر 1400
  • تعداد بازدید: 538



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی