مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها تاکید کرد؛

ضرورت تمرکز واحد گردشگری سازمان همیاری برای توسعه این صنعت در خراسان رضوی

ضرورت تمرکز واحد گردشگری سازمان همیاری برای توسعه این صنعت در خراسان رضوی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در بازدید از موسسه توسعه گرشگری بر لزوم توجه به طرح های کلان سرمایه گذاری در راستای توسعه این صنعت در استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمد سنجری صبح امروز با همراهی اسماعیل سلطان خواه سرپرست معاونت سرمایه گذاری، برنامه ریزی و امور شرکتهای سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی از بخش های مختلف موسسه توسعه گردشگری یکی از واحد تخصصی وابسته به این نهاد دیدن کرد.
وی در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در جهت ایجاد رونق اقتصادی در مجموعه سازمان همیاری افزود: به عنوان واحدی که رسالت اصلی آن توسعه صنعت گردشگری است باید به سمت طرح های ماندگار این حوزه که درآمدرزایی پایدار برای مجموعه موسسه، سازمان و شهرداریها ایجاد می کند پیش برود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا این موسسه با استفاده از ظرفیتهای تخصصی و توان و پتانسیلهای تعاملی سازمان همیاری و ... باید در حوزه های مهم و سرمایه گذاریهای کلان گردشگری ورود پیدا کند تا در رونق، تقویت و توسعه این صنعت در استان به نحو مطلوبی اثرگذار باشد.
وی برنامه های در دست اقدام موسسه توسعه گردشگری در جهت اجرای پروژه گردشگری پارک تندوره درگز را مثبت عنوان کرد و افزود: با توجه به طبیعت بکر و زیبای این منطقه می توان با ایجاد امکانات و زیرساختهای لازم و برنامه ریزی تبلیغاتی مناسب، علاوه بر استفاده هم وطنانمان از این ظرفیت طبیعی، شاهد استقبال و حضور گردشگران اروپایی و دیگر کشور ها نیز به این منطقه باشیم.
بر روی توسعه گردشگری استان به عنوان ماموریت اصلی موسسه تمرکز داریم
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی نیز در این بازدید با اشاره به برنامه ریزی های در دست اقدام در حوزه تورگردانی، خدمات اقامتی در شمال کشور و تعاملات با شهرداری مشهد در حوزه برگزاری جشنواره ها و ... عنوان کرد: در حوزه پروژه گردشگری پارک تندوره علاوه بر فراهم کردن برخی زیرساختهای لازم، نیاز به جذب سرمایه گذار برای ایجاد امکانات مناسب ضرورت دارد که برای این منظور در حال برنامه ریزی های هستیم.
رضا ابراهیم نیا بیان کرد: تلاش داریم بر روی ماموریت اصلی مان که توسعه گردشگری در استان است تمرکز کنیم بر این اساس ضمن هدف گذاری بر روی بخشی از حجم قابل توجه زائرانی که سالانه وارد استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد می شوند، برنامه ریزی هایی برای ارائه خدمات مختلف به آنها را با رایزنی با شهرداریهای کل کشور در دستور کار قرار داده ایم که قبل از شویع ویروس کرونا با استقبال حدود 33 شهرداری همراه بود.
وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت نیز رایزنی های با یک تیم حرفه ای در این حوزه برای جذب سرمایه گذار انجام داده ایم، که قطعا با حمایت از این طرح و انجام آن، کار بزرگی در این حوزه صورت خواهد گرفت.
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان و استفاده از این ظرفیت در طرح های تورگردانی موسسه نیز در دستور کار موسسه قرار دارد که برای این منظور مکانهای مستعد و مناسبی را در نقاط مختلف استان مورد شناسایی قرار داده ایم که راه اندازی این واحدهای بومگردی می تواند درآمدزایی پایدار برای موسسه را به همراه داشته باشد./م.ا/2700/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 29 خرداد 1400
  • تعداد بازدید: 478



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی