مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان؛

آمادگی برای تقویت حوزه روستایی خراسان رضوی با همکاری اتحادیه تعاونی دهیاریها

آمادگی برای تقویت حوزه روستایی خراسان رضوی با همکاری اتحادیه تعاونی دهیاریها مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی دردیدار با رئیس اتحادیه تعاونی دهیاریهای خراسان رضوی سازمان همیاری بر آمادگی برای همکاری های مشترک در اجرای طرح ها و پروژه های روستایی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، محمد سنجری در دیدار با آهویی رئیس و نخعی نائب رئیس اتحادیه تعاونی دهیاری های استان، گفت: ظرفیتهای خوبی در سازمان همیاری وجود دارد که علاوه بر رفع بسیاری از نیازهای شهرداریها می توان از آنها در خدمات دهی به دهیاری ها نیز استفاده مطلوبي داشت.
وی با اشاره به تاکیدات استاندار در جهت توسعه روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها در استان افزود: مسلما این نگاه یک دیدگاه ارزشی است که اگر در تمام عرصه های کشور به روستا از نظر صنعت،کشاورزی، توسعه و ماندگاری جمعیت توجه داشته باشیم دیگر شاهد حاشیه نشینی و آسیبهای اجتماعی نخواهیم بود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به به تفهمات با اداره کل دفتر روستایی در جهت استفاده از ظرفیتهای سازمان همیاری در حوزه دهیاریها افزود: با توجه به سیاستگذاریهای که در سازمان همیاری وجود دارد تلاش داریم همانند شهرداریها همیار دهیاریها هم باشیم به عنوان بازویی پشتیبان در کنار اتحادیه تعاونی دهیاریها بوده و به این حوزه و توسعه روستاهای استان کمک کنیم.
وی با اشاره به ظرفیتهای سازمان همیاری در حوزه های مختلف، ادامه داد: آمادگی داریم با استفاده از پتانسیلهای موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره و مرکز علمی کاربردی سازمان در حوزه آموزش دهیاران و کارکنان این بخش و همچنین شوراهای اسلامی روستاها همکاری کنیم.
سنجری بیان کرد: با توجه به توانمندی های تخصصی حوزه بازرگانی سازمان و همچنین نیاز دهیاری ها به اقلامی چون بلوکه، جداول سیمانی و ... در اجرای طرح های عمرانی روستاها، این ظرفیت وجود دارد تا با راه اندازی واحدهای تولید قطعات بتنی و در جهت ایجاد فرصتی برای کسب درآمدهای پایدار از این بخش نیز برنامه ریزی و از توان سازمان همیاری استفاده شود.
وی با اشاره به توان حوزه عمرانی سازمان در شرکت همیار سازه توس، گفت: یکی از ظرفیتهای خوب حوزه روستایی، جاذبه های گردشگری و بوم گردی است که می توان با استفاده از پتانسیل های تخصصی موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری در جهت مدیریت این حوزه و رونق بخشی به صنعت گردشگری روستاها گام های موثری برداشت.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با بیان اینکه به دنبال تقویت تعاونی ها و فرهنگ تعاون هستیم، خاطر نشان کرد: علاوه بر رسالتی که در قبال شهرداریها داریم، آمادگی داریم به عنوان مشاور در حوزه های مختلف به ویژه امور سرمایه گذاری و طرح های توجیه پذیر اقتصادی به دهیاری ها کمک کنیم و از تمام ظرفیت شرکتها و موسسات تابعه و همچنین تعامل و ارتباطی که با شهرداریهای شهرهای مختلف در جهت یاری رساندن به دهیاریها و حوزه روستایی استفاده کنیم. /م.ا/2534/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 11 اسفند 1399
  • تعداد بازدید: 593



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی