طی تفاهم نامه ای سازمان همیاری و دفتر روستایی استانداری؛

دهیاری های خراسان رضوی سروسامان می گیرند

دهیاری های خراسان رضوی سروسامان می گیرند تفاهم نامه همکاری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی و اداره کل دفتر شهری و شوراهای استانداری به منظور ساماندهی دهیاری ها و تامین نیازهای مختلف عمرانی، آموزشی، گردشگری،خدماتی و ... روستاهای استان منعقد شد.
به گزارش پایگاه خبری عصرتوس، این تفاهم نامه صبح امروز با حضور معاونان و مدیران این دونهاد،توسط محمد سنجری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها و همچنین شفیعی مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با استفاده از ظرفیتهای واحدهای ستادی و شرکتها و موسسات خود در حوزه های مختلفی ازجمله اجرای پروژه های عمرانی، خدمات روستایی و مبلمان روستایی، ماشین آلات، آموزش، اداری و پیشتیبانی، حوزه سرمایه گذاری و طرح های درآمدزا وخدمات گردشگری و فرهنگی ورزشی، درکنار اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری به ارائه خدمات و پشتیبانی های تخصصی خواهد پرداخت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی عنوان کرد:
سازمان همیاری ظرفیتهای تخصصی گوناگون برای رفع نیازها روستاها دارد


مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: ما در سازمان همیاری بنوانی با همکاری های موثر بتوانیم پاسخ مثبتی را به حسن اعتماد دفتر روستایی داشته باشیم.
محمد سنجری گفت: طبیعتاً با توجه به گسترگی موضوعات و نیازهای حوزه دهیاریها، می توان با ظرفیتها و توانمندیهای تخصصی موجود در شرکتها و موسسات زیرمجموعه سازمان و انجام برنامه ریزیهای ویژه توسط هریک به ارائه خدمات موثر در حوزه های مختلف به روستا بپردازیم.
وی با بیان اینکه اصل رسالت سازمان همیاری واقعا همین بود افزود: در سطح ملی سازمان شهرداریها و دهیاری های کشوربه عنوان سازمانی برای پشتیبانی از این دونهاد وجود دارد اما در سطح استانها فقط سازمانی برای شهرداریها داریم، اما معتقدیم که اگر فلسفه، فلسفه خدمتگذاری و نگاه ما توسعه عدالت باشید، بیش از هرجایی روستاها نیاز به کار دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه امروزه امکاناتی که در روستاها وجود دارد دیگر تفاوتی با شهرهای نمی کند، ادامه داد: روستاها کانون تولید و اشتغال هستند و اگر زمینه ماندگاری جمعیت فراهم شود، دیگر در شهرها نیز دچا چالش ها و آسیب های مختلف نخواهیم بود.
وی ادامه داد: با توجه به شرکتها و موسسات تخصصی که در سازمان همیاری داریم در همه حوزه ها به ویژه گردشگری، آموزشی، عمران و ... آمادگی همکاری و ارائه خدمات و پشتیبانی از دهیاریها در جهت توسعه رفاه و آبادانی در روستاها را داریم.
سنجری با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه، افزود: باید تلاش کنیم تا با ایجاد سازوکارها و یک فرآیند مناسب و همچنین فراهم شدن زمینه های مناسب برای جذب به موقع و سریع منابع دولتی و تضمین شده موجود در قالب قراردادهای کاری در بازه زمانی مشخص موارد مختلف این تفاهم نامه همکاری را اجرایی کنیم.




مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری استان تاکید کرد؛
لزوم همکاری سازمان همیاری برای سروسامان دادن به روستاهای خراسان رضوی


مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه ما به ظرفیتهای مجموعه توانمند سازمان همیاری شهرداریهای استان اعتقاد داریم، گفت: معتقدیم با کمک سازمان همیاری میتوانیم دهیاریهای استان را نظام مند کنیم.
محمد شفیعی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا دهیاریها را از رها شدگی رها کنیم افزود: امیدواریم در قالب تفاهم نامه منعقد شده با سازمان همیاری بوانیم در حوزه ها مختلف روستاها را سروسامان دهیم .
وی با اشاره به ماده 22 آیین نامه مالی دهیاری ها در خصوص معاملات بدون رعایت تشریفات مناقصه افزود: تفاهم نامه همکاری با سازمان همیاری شهرداریهای استان یک فرایند تسهیل گری خواهد بود تا بر پایه آن دهیاریها برای پروژه های مختلف خود از مراجعه بی ضابطه به شرکتها و پیمانکاران غیر مرتبط و غیر تخصصی خودداری کنند و امورات خود را به مجموع های توانمند و دارای تخصص همانند سازمان همیاری و شرکتها و موسسات تابعه آن واگذار کنند.
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: امورات نظارتی و اجرایی همانند پلیس ساختمان، مباحث آموزشی دهیاران و شوراها، ماشین آلات، نرم افزاری کردن امور دهیاریها و بانکهای اطلاعاتی، خدمات موتوری، حقوقی، ساماندهی اماکن عمومی روستاها مانند پارکها، آرامگاه ها، مباحث گردشگری و ... از جمله موضوعات مهمی است که می توان با استفاده از ظرفیت سازمان همیاری و تعاملش با شهرداریهای مختلف استان، برای انجام مطلوب آن برنامه ریزی کرد. /م.ا/2524/

#barand_hamyar
#گروه_برندهای_همیار
#همیارماشین #همیارسازه #موتوریار #معین_کالا #همیارانرژی #همیاردانش #همیارسرمایه #همیارمحیط #همیارپست #همیاردیجیتال #همتامشهدگوشت #هشتیار #مشهدبیمه_همتا #همیارگردشگر #همیارسلامت #همیاربازرگان #همیاربان







  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 6 اسفند 1399
  • تعداد بازدید: 723



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی