شهردار رباط سنگ عنوان کرد؛

سازمان همیاری بالی برای صعود و پیشرفت شهرداریها در حوزه مدیریت شهری

سازمان همیاری بالی برای صعود و پیشرفت شهرداریها در حوزه مدیریت شهری شهردار رباط سنگ اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداریهای استان در حال حاضر بال شهرداری ها برای صعود و پیشرفت است.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، علی یاری با اشاره به نشست مشترک صبح امروز با ناصربهزاد معاون و مدیران بخش ماشین آلات و شهرداریهای معاونت بازرگانی سازمان همیاری، گفت: در این نشست با توجه به ظرفیت های رباط سنگ در حوزه کشاورزی و گردشگری، موضوع همکاری و مشارکت سازمان همیاری به منظور ایجاد درآمدپایدار برای شهرداری و توسعه و آبادانی شهر بررسی ها و گفتگو هایی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: رباط سنگ مرکز بخش جلگه رخ تربت حیدریه و با برخورداری از ظرفیت های خوب کشاورزی خود به عنوان قطب این صنعت در استان محسوب می شود و می توان با برندسازی محصولات مختلف این بخش را درسطح کشور مطرح کرد.
یاری در ادامه در خصوص نامه ها و پروژه های در دست اقدام این شهرداری خبر داد: شهرداری با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی تربت حیدریه موافقت اصولی را برای احداث پمپ بنزین با 2سکو، 4پمپ و 8نازل را اخذ کرده است که می توانیم با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان همیاری این پروژه را عملیاتی کرد.
وی درباره پروژه احداث ایستگاه زائرین در این شهر نیز گفت: این پروژه مشتمل بر 14چشمه سرویس بهداشتی، 2واحدتجاری و 150مترمربع نمازخانه در ورودی شهر از مشهدبه طرف تربت حیدریه است که تاکنون 15تا20درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هدف از پروژه، خدمات رسانی به زائران و ایجاددرآمدپایدار برای شهرداری است.
شهردار رباط سنگ در خصوص طرح ساماندهی بلوارامام رضا(ع) این شهر توضیح داد: این طرح که به تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) رسیده، شامل احداث میدانی در مسیر این بلوار است که می‌توانیم در اجرای آن نیز از پتانسیل سازمان همیاری استفاده کنیم.
وی همکاری سازمان همیاری را در اجرای طرح های مختلف شهری رباط سنگ در جهت رفاه حداکثری شهروندان و آبادنی و توسعه این شهر موثر عنوان کرد و گفت: در این راستا احداث پارک خطی شهر به مساحت 2هکتار، طول 600متر و عرض 20متر را در دستور کار داریم که امورزیرساختی و جدول گذاری آن انجام شده و قطعا تکمیل آن برای زائران عبوری و شهروندان مفید خواهد بود.
یاری درباره رویکردهای اخیر سازمان همیاری نیز گفت: خوشبختانه رویکرد این نهاد نسبت به گذشته در جهت خدمات دهی به شهرداری ها متفاوت شده و بازتاب آن را در اقدامات این سازمان و بازخوردهای آن در گروه های اجتماعی دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه تعامل سازمان همیاری استان با شهرداری ها بهتر شده است تصریح کرد: سازمان اکنون به عنوان دو بال شهرداری ها برای صعود و پیشرفت آنها در حوزه مدیریت شهری و خدمات دهی به شهروندان عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.



✅آمادگی سازمان همیاری در جهت کمک به پروژه های شهری توجیه پذیر
معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی این نهاد گفت: پتانسیلهای خوبی در سازمان همیاری وجود دارد که می توان در قالب مذاکرات و برنامه ریزی های تخصصی و دقیق تر در جهت همکاری و مشارکت در پروژه های شهری در رباط سنگ گام های موثری را برداریم.
ناصر بهزاد ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به رسالت حوزه بازرگانی سازمان، این آمادگی را داریم تا در بخش تامین نیازهای این شهرداری در اجرای پروژه های شهری همکاری های لازم را داشته باشیم.
وی با اشاره به لزوم بررسی طرح های مختلف حوزه شهری از نظر توجیه و آورده اقتصادی در شهرهای مختلف تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداریهای استان تلاش دارد به منظور حمایت، تقویت و توانمندسازی شهرداریها در جهت مدیریت هرچه مطلوبتر شهرهای استان، در پروژهای اقتصادی و توجیه پذیر شهرداری‌ها سرمایه گذاری و یا مشارکت کند.
/ح.ج/2327





موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی