مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان:

موسسه گوشت مشهد با قربانی غیرحضوری مانع از گسترش کرونا می شود

موسسه گوشت مشهد با قربانی غیرحضوری مانع از گسترش کرونا می شود مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد: موسسه صنعتی گوشت مشهد با انجام خدمات ذبح دام های قربانی به صورت غیرحضوری در عید قربان، کمک شایانی به جلوگیری از گسترش بیش از پیش ویروس کرونا خواهد شد.
حجت الاسلام محمدحسن شورورزی در حاشیه بازدید از کشتارگاه مشهد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره تاکیدات سنت اسلامی قربانی در روز عید قربان، گفت: توصیه می شود با توجه به شرایط شروع کرونا وخطرات تجمع انسانی در مکانهای عمومی از ظرفیتهایی که سازمان همیاری استان و موسسه صنعتی مشهد در اجرای طرح قربان غیرحضوری و تلفنی ایجاد کرده است استفاده کنند.
وی به تخصیص 12خط تلفن توسط کشتارگاه مشهد برای ارائه خدمات غیرحضوری ذبح دام در روز عیدقربان افزود: عملیاتی این طرح، فرصت مناسبی را برای ذبح شرعی و بهداشتی با کمترین احتمال خطر و گسترش ویروس کرونا فراهم می کند.
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، ادامه: همچنین تعداد 50 مرکز فروشگاهی و قصابی درسطح در سطح شهر مشهد هم در این طرح معرفی شده اند تا با ارائه راهنمای به مردم متقاضی، قربانی ها را به سمت موسسه گوشت مشهد سوق دهند.
به گفته حجت الاسلام شورزوی، تعداد 38نفرناظرشرعی درسطح استان بر کارذبح دام های روز عید قربان نظارت و 3ویا4نفر هم در موسسه گوشت مشهد استقرار خواهند یافت.
وی تصریح کرد: موسسه صنعتی گوشت مشهد از بهترین کشتارگاه های ایران است که حتی در سطح بین المللی هم مطرح است، زیرا موارد بهداشتی و شرعی در آن کاملا رعایت می شود.
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی همچنین ابرازعقیده کرد: گرچه قربانی کردن از شعائر الهی است ولی متاسفانه اعمال خرافی زیادی از جمله، مالیدن خون به درودیوار و پلاک خودرو و... به صورت غلط در آن ایجاد شده که منشاء الهی ندارد.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از انحرافات و بدعت هایی که در حوزه قربانی دام وجود دارد، خاطرنشان ساخت: سنت قربانی بسیار درقرآن مورد تاکید قرارگرفته است، چنان که مولی علی (ع) می فرمایند که اگرمردم می دانستند قربانی کردچقدر ثواب دارد، ولو با گرفتن قرض قربانی می کردند./م.ا/2313/





موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی