با تلاش مسئولان واحد کشتارگاهی وابسته به سازمان همیاری:

تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشتارگاه صنعتی مشهد اندیشیده شد

کنترل ترددها مراجعان به کشتارگاه صنعتی مشهد به منظور جلوگیری ازشیوع بیماری کرونا

تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشتارگاه صنعتی مشهد اندیشیده شد مدیراداری و پشتیبانی موسسه صنعتی گوشت مشهد با اشاره به اقدامات در حال انجام از تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشتارگاه صنعتی این شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی موسسه صنعتی گوشت مشهد، جواد رنجبر مقدم با بیان این خبر گفت: با توجه ارتباط مستقیم کشتارگاه صنعتی مشهد در سلامت غذائی و ایمنی بهداشت تغذیه جامعه، از همان آغاز اعلام رسمی این بیماری، تمهیدات لازم ازجمله دعوت از مهندسان و کارشناسان مرکز بهداشت شماره 5 مشهد جهت آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا اندیشیده شد و نسبت به آموزشهای لازم جهت کلیه پرسنل مجموعه شد.
وی افزود: کلیه قسمتهای مجموعه از جمله رختکن ها، سرویس های بهداشتی، رستوران، سالنهای کشتار و مسیرهای پر تردد با هیپوکلریت 2% ضدعفونی و گند زدائی شدند و محیط گاش های نگهداری دام نیز علاوه ضدعفونی با محلول های ویژه با استفاده از شعله افکنی، بطور مداوم پس از اتمام کار، بصورت روزانه از هرگونه آلودگی زدوده می شوند.
مدیر اداری و پشتیبانی موسسه صنعتی مشهد با بیان این نکته که علاوه بر رعایت بهداشت محیط کشتارگاه، سلامتی پرسنل و کارکنان مجموعه نیز در الویت قرار گرفته است، ادامه داد: علاوه ضدعفونی سرویس های ایاب و ذهاب موسسه بصورت روزانه، هنگام ورود پرسنل به محیط کار و نیز تردد سایر مراجعان از محلولهای هیپوکلریت 1% و اتانول 70درجه برای ضدعفونی و تب سنج های دیجیتالی مادون قرمز درجه برای کنترل حرارت بدن استفاده می شود و از ورود افراد مشکوک به آلودگی به موسسه جلوگیری و به مراکز درمانی معرفی می شوند.
جواد رنجبرمقدم با تاکید بر نظارت کامل بر سلامت محیط و پرسنل شاغل در کشتارگاه مشهد، اظهار داشت: تلاش کرده ایم با ارزیابی اکسیژن خون کارکنان با دستگاه اکسیمتر بصورت روزانه، از ورود افراد بیمار به محل کار جلوگیری و تا بهبودی کامل به آنان مرخصی تشویقی اعطا می شود.
این مقام مسئول اضافه نمود: توزیع محلول های ضدعفونی در بخش های کاری پرسنل بصورت افشانه و نیز اهداء آنها به پرسنل سالن تولید جهت استفاده خانواده در منزل از دیگر اقداماتی است که در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس همه گیر انجام می شود.
مدیر اداری پشتیبانی کشتارگاه صنعتی مشهد با اشاره به حذف ثبت اثرانگشت حضور وغیاب برای کارکنان این واحد کشتارگاهی،خاطر نشان ساخت: از آنجائی که یکی از راههای انتقال این ویروس تماس افراد با اشیاء خصوصا شیئی واحد است لذا ضرورت جایگزینی آن با صدور کارت مغناطیسی جهت کلیه پرسنل بیش از بیش احساس شد که خوشبختانه این امر بسرعت تمام تحقق یافت.
وی از تکمیل فرم بیمار یابی ارائه شده توسط پزشک موسسه برای مراجعه به خانه بهداشت کارگری یاد کرد و افزود: الزام استفاده پرسنل از ماسک و دستکش های یکبارمصرف، توزیع صبحانه و نهار بصورت پک بهداشتی و حذف کلیه لوازم مشترک مانند قاشق و چنگال و به کار گیری از وسایل یکبارمصرف از دیگر تمهیداتی است که برای پیشگیری از شیوع کرونا و احتمال آلودگی گوشت و استحصالات مصرفی شهروندان اندیشیده شده است.
وی خاطر نشان کرد: تمامی تلاش های درحال انجام به عنوان یک رسالت و تکلیف اساسی با تدبیر مدیران و تلاش کارکنان زحمتکش کشتارگاه صنعتی مشهد، برنامه ریزی شده که امیدواریم بتواند نقش موثری در تامین سلامت و بهداشت جامعه به عنوان مصرف کنندگان اصلی محصولات و تولیدات کشتارگاه داشته باشد.

کنترل ترددها مراجعان به کشتارگاه صنعتی مشهد به منظور جلوگیری ازشیوع بیماری کرونا
مسئول حراست وبازرسی موسسه صنعتی گوشت مشهد از اجرای ایین نامه تردد ابلاغی معاونت پیشگیری ازجرم دادستانی ونیز اجرای دستور العمل مصوبات شورای مدیران و کمیته پیشگیری ازکرونا در کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد خبرداد.
حسن آبدار گفت: براساس این دستورالعمل و تصمیمات شورای مدیران و کمیته پیشگیری از کرونا موسسه، واحد حراست کشتارگاه از ورود و تردد کلیه افراد غیرمسئول به سالن های ذبح دام، سالن توزیع، سردخانه، سالن بسته بندی و نیز سایر قسمتهای موسسه بطور جد جلوگیری می کند.
وی بااشاره به موقعیت ویژه و استراتژیک موسسه صنعتی گوشت مشهد افزود: با توجه به اهمیت کشتارگاه لزوم کنترل ورود و شیوع هر گونه آلودگی از این مکان، تلاش شده است از ورود افراد متفرقه که به بهانه های واهی و صرف عمومی بودن موسسه تمایل به تردد در واحدهای مختلف موسسه دارند شدیدا جلوگیری کنیم و در این راستا با افراد متخلف بشدت برخورد می شود.
این مقام مسئول بیان داشت: مسئولیت خطیر ما به حفظ ایمنی و سلامت غذائی بهداشت جامعه، ایجاب میکند که از ورود افرادی که تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محصولات استحصالی هستند جلوگیری کنیم و خوشبختانه با مساعدت ودرایت مدیریت مجموعه توانستیم این طرح را علی رغم مقاومت های موجود به نحو مطلوبی عملیاتی کنیم.
آبدار همچنین تصریح کرد: در راستای اجرائی شدن مطلوب این طرح و برای جلوگیری از هرگونه مناقشات بعدی توسط مراجعان و واسطه های غیر ضرور و جلوگیری از حوادث غیر مترقبه احتمالی و نیز رفع دغدغه کشتارکنان، رایزنی ها و هماهنگی های لازم با اتحادیه های مربوطه به عمل آمد و نسبت به رفع این نگرانی اقدامات لازم صورت پذیرفت.
وی با اشاره به چگونگی این کنترل ها عنوان، نمود: علاوه بر حضور نیروهای حفاظت فیزیکی از طریق سیستم های مانیتورینگ نصب شده در تمامی مکان های مورد لزوم، برای مشاهده سیر مراحل کشتار و نیز آماده سازی استحصالات جانبی و آلایش های مربوطه، بشدت کنترل های لازم صورت می پذیردلذا کلیه شهروندان و مصرف کنندگان آسوده خاطر باشند که ما و پرسنل خدوم و زحمتکش موسسه در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری، حد اکثر تلاش خود را خواهیم کرد.
وی در توضیح اقدامات در دستور کار بعدی این موسسه، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح فوق پروژه های دیگری به منظورپیشگیری ازتهدیدات پیش روخصوصا شیوع ویروس کرونا و ماههای آتی تب کریمه کنگو مصوب گردیده که درگامهای بعدی بزودی اجرائی خواهد شد./م.ا/۲۲۰۸/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 28 اسفند 1398
  • تعداد بازدید: 1114



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی