با حضور مسئولان سازمان همیاری شهرداریها؛

رئیس جدید کشتارگاه صنعتی مشهد معرفی شد

موسوی: لزوم تلاش برای حفظ سرانه مصرف گوشت در سفره مردم

رئیس جدید کشتارگاه صنعتی مشهد معرفی شد در جلسه ای با حضور مسئولان سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، مدیران، کارکنان و جمعی از پیمانکاران موسسه صنعتی گوشت مشهد، مدیرعامل جدید این موسسه معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، جلسه معارفه ریاست موسسه صنعتی گوشت مشهد صبح امروز19 دی ماه با حضور میثم کرمانی مدیرعامل و معاونان و جمعی از مدیران سازمان همیاری شهرداریهای استان در این مجتمع کشتارگاهی برگزار شد.
در این جلسه سید مجید موسوی که با حکم سیدحسن جعفری معاون سیاسی امنیتی استاندار و رئیس هیات مدیره سازمان همیاری به عنوان ریاست جدید و عضو هیات امنا موسسه صنعتی گوشت مشهد منصوب شده است، معارفه شد و از زحمات غلامحسین پرخویی که حدود یک ماه سرپرستی این مجموعه کشتارگاهی را برعهده داشت تقدیر شد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این جلسه با عرض تسلیت به مناسب شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و یاران پاکش گفت: خوشبختانه با رشادتهایی که سپاه پاسداران تحت هدایت مقام معظم رهبری در انتقال از اقدام خبیثانه آمریکا انجام شد قدری از ناراحتی مردم در یک هفته گذشته تسکین داده شد و باعث شد که شرایط در منطقه به سمتی پیش برود که بتوانیم در فضایی مطلوبتر، فعالیتهای اقتصادی خود را پیش ببریم.
میثم کرمانی با اشاره به شرایط خاص کشتارگاه صنعتی مشهد افزود: باید تلاش کنیم اتفاقاتی را در این مجموعه رقم بزنیم که راهگشای آینده باشد چرا که لازم است برای استفاده حداکثری از ظرفیتها موجد تلاش مجموعه را دو چندان کنیم.
وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در دوره تصدی اسماعیل نورمحمدی و سرپرستی غلامحسین پرخویی در مدیریت کشتارگاه صنعتی مشهد ادامه داد: با برنامه ریزی ها و تصمیم گیری هایی که در هیات مدیره سازمان داشتیم، تلاش شد از توان فردی استفاده کنیم که تجربه مدیریت در این بخش را در کارنامه دارد امیدواریم با تلاش و هدایت ایشان، روح بازرگانی و منطق اقتصادی را در این مجموعه احیا شود و پویا تر ازگذشته به شهروندان خدمات رسانی کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با بیان اینکه هریک ما به عنوان سربازان رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم تاکید کرد: شاید نتوانیم در جبهه های جنگ موثر باشیم، اما باید توجه داشته باشیم در هر حوزه ای که هستیم، مدیریت جهادی و انقلابی را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم وضعیت کشور را به شرایط هرچه خوب تر و ایده آل تر سوق دهیم و با رعایت این دو پارامتر مدیریتی به نظام کمک کنیم و پاسدار خون شهدا به ویژه سرداران شهیدی چون حاج قاسم سلیمانی و یاران پاکش باشیم.
سرپرست پیشین موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته درکشتارگاه مشهد اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی کشتارگاه سالن ذبح گاوی بود که با تعاملات خوبی که با دامپزشکی و نهادهای نظارتی و اقدامات اجرایی که آغاز شده است، امیداواریم تا پایان سال جاری شاهد راه اندازی آن باشیم.
غلامحسین پرخویی با اشاره به انتخاب کشتارگاه صنعتی مشهد بعنوان عضو هیات مدیره انجمن صنفی کشتارگاه های کشور، ادامه داد: این امر نیز می تواند دستاورد خوبی برای موسسه صنعتی گوشت مشهد به عنوان بزرگترین کشتارگاه شرق کشور باشد چرا که حضور ما در تصمیمات و برنامه های انجمن کشوری در راستای رشد کشتارگاه تاثیرگذار خواهد بود.
وی به پروژه های تعریف شده در حوزه توسعه کشتارگاه صنعتی مشهد افزود: این پروژه ها در بخش فاضلاب و تولید بیوگاز، پلاسما و پودر خون است و همچنین تلاش شده تعامل سازنده با حوزه مراودات خارجی با کشتارگاه های افغانستان و همچنین کشتارگاه های استان برقرار شود که امیدواریم با تداوم آن، شاهد ایجاد انسجام بیشتر با دیگر واحدهای کشتارگاهی باشیم.
لزوم تلاش برای حفظ سرانه مصرف گوشت در سفره مردم
ریاست جدید موسسه صنعتی گوشت مشهد که سابقه ریاست این کشتارگاه را در سالهای گذشته نیز کارنامه دارد ادامه داد: دست تقدیر باردیگر باعث شد فرصت خدمت در این مجموعه بزرگ ایجاد شود که امیدوارم با تجربه خوبی که از بخش خصوصی کسب شده است، بتوانیم موثرتر از گذشته در کشتارگاه صنعتی مشهد تلاش کنیم.
سید مجید موسوی با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید است، افزود: باید در این ماه های پایان سال کارنامه خود را ورق بزنیم تا ببنیم در این حوزه چه تلاش هایی صورت داده ایم،قطعا در دنیای امروزی که سرعت افزایش تولید دانش در تمامی حوزه ها رشد چشمگیر داشته، باید در تولید دانش در مجموعه صنعت کشتارگاهی نیز به طور مضاعف تری تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه محصول اصلی امروز دیگر دراولویت و تمرکز قرار ندارد، بیان کرد: باید بروی محصولات جانبی توجه ویژه تری داشته باشیم و با جلوگیری از خام فروشی ارزش افزوده ایجاد کنیم.
رئیس کشتارگاه صنعتی مشهد به اقدامات خوبی که در جهت بهینه سازی و بروز رسانی این مجموعه صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: هدف گذاری ما در دوران جدید بازگشت به حالت ایده آل است و برای این منظور علاوه بر تلاش برای حضور در مجامع تصمیم ساز در صنایع کشتارگاهی و صنعت گوشت باید تلاش کنیم که سرانه مصرف این محصول در سفره مردم پایین نیاید.
وی با تاکید بر تعامل و رابطه برد برد با پیمانکاران حوزه ذبح دام و تولید و توزیع کنندگان گوشت در مشهد افزود: قطعا بقای موسسه صنعتی گوشت و حضور موفق پیمانکاران با یکدیگر ارتباط دارد که امیداریم با همکاری دوجانبه تعاملات در این حوزه بیشتر تقویت شود.
موسوی با بیان اینکه باید نقش کشتارگاه صنعتی مشهد در حوزه صادراتی مشخص شود افزود: علاوه بر این باید تلاش کنیم در حوزه فرآوری آلایش های دامی نیز جایگاه خود را پیدا کنیم، چرا که تمام اجزای یک دام قابلیت فرآوری و تولید محصول را داراست و می تواند ارزش افزوده فراوانی ایجاد کند.
وی با تاکید برگنجاندن مباحث آینده پژوهی، ایجاد پلن استراتژیک، مارکتینگ، پلنینگ و ... درحوزه های فعالیت کشتارگاه صنعتی مشهد، افزود: هدف ما باید در یک برنامه کوتاه مدت و در آینده نزدیک افزایش درآمدهای کشتارگاه باشد که باید علاوه بر ورود به حوزه های نوین و استفاده از نخبگان با تلاش جهادی و وجدان کاری در صنعت کشتارگاهی تلاش کنیم./م.ا/2174/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 19 دی 1398
  • تعداد بازدید: 2137



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی