درراستای کمک به تقویت حوزه روستایی انجام شد؛

عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان همیاری و اتحادیه تعاونی دهیاریهای خراسان رضوی

عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان همیاری و اتحادیه تعاونی دهیاریهای خراسان رضوی سازمان همیاری طی تفاهم نامه ای مشترک با اتحادیه تعاونی دهیاریهای خراسان رضوی در اجرای طرح ها و پروژه های روستایی همکاری می کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، میثم کرمانی با اشاره به تفاهم نامه همکاری با اتحادیه تعاونی دهیاری های استان که ظهر امروز با حضور اعضای هیات مدیره این اتحادیه منعقد شد، گفت: ظرفیتهای خوبی در سازمان همیاری وجود دارد که علاوه بر رفع بسیاری از نیازهای شهرداریها می توان از آنها در خدمات دهی به دهیاری ها نیز استفاده مطلوبي داشت.
وی افزود: باید در وهله نخست تلاش شود در قالب این تفاهم نامه ظرفیت سنجی ها و نیازسنجی های لازم در حوزه دهیاری ها و روستاهای استان صورت گیرد و در قالب قراردادهای مختلف، پروژه های مرتبط با ابن حوزه تعریف و اجرایی شود.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به استقبال اتحادیه دهیاری های استان طرح های آموزشی ادامه داد: آمادگی داریم با استفاده از پتانسیلهای موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره و مرکز علمی کاربردی سازمان در حوزه آموزش دهیاران و کارکنان این بخش همکاری کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به توانمندی های تخصصی حوزه بازرگانی سازمان و همچنین نیاز دهیاری ها به اقلامی چون بلوکه، جداول سیمانی و ... در اجرای طرح های عمرانی روستاها، این ظرفیت وجود دارد تا با راه اندازی واحدهای تولید قطعات بتنی و در جهت ایجاد فرصتی برای کسب درآمدهای پایدار از این بخش نیز برنامه ریزی و از توان سازمان همیاری استفاده شود.
کرمانی گفت: یگی از ظرفیتهای خوب حوزه روستایی، جاذبه های گردشگری و بوم گردی است که می توان با استفاده از پتانسیل های تخصصی موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری در جهت مدیریت این حوزه و رونق بخشی به صنعت گردشگری روستاها گام های موثری برداشت.
وی با اشاره به برنامه ریزی های سازمان همیاری برای راه اندازی سامانه فروش اینترنتی صنایع دستی و محصولات کشاورزی در استان، اظهار کرد: با توجه به وجود حدود 70 تعاونی روستایی در اکثربخش های استان و ارتباط خوب اتحادیه تعاونی دهیاری ها با این حوزه میتوان از پتانسیل ها برای شناسایی محصولات بومی هر منظقه درجهت جمع آوری بانک اطلاعاتی برای این سامانه بهره برد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه غالب روستانشینان گرامی در حوزه دامداری و دامپروری مشغول هستند، می توان در قالب تعریف قراردادهای مختلف از ظرفیت اتحادیه تعاونی های دهیاری ها و موسسه صنعتی گوشت مشهد در جهت ساماندهی مطلوب و تامین دام های سبک و سنگین برای ذبح واستحصال در کشتارگاه مشهد استفاده کرد.
وی با تاکید بر تشکیل یک کمیسیون مشترک بین سازمان همیاری و اتحادیه تعاونی دهیاریهای خراسان رضوی و تداوم این نشست های تخصصی در راستای تقویت تعاملات و تسریع در رسیدن به اهداف مشترک این حوزه بیان داشت: نمایشگاه بین المللی مشهد فرصت مناسبی است تا ضمن هدف گذاری در حوزه روستایی در قالب برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در جهت تقویت این حوزه استفاده کرد.
کرمانی با تاکید بر نقش مشاوره ای سازمان همیاری در تدوین و اجرای پروژه های اقتصادی در حوزه دهیاریها، خاطر نشان کرد: سازمان همیاری علاوه بر رسالتی که در قبال شهرداریها دارد، قادر است به عنوان شتاب دهنده در پروژه های اقتصادی حوزه روستایی نیز عمل کند و علاوه بر همیاری در حوزه اجرا، به عنوان مشاور اقتصادی در حوزه های سرمایه گذاری و ایجاد طرح های توجیه پذیر و اقتصادی به دهیاری ها کمک کند./م.ا/2164/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 8 دی 1398
  • تعداد بازدید: 1514



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی