مدیر واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداریهای استان خبرداد؛

بازدید شهردار مشهد از احداث پارکینگ آزادی یکی از پروژه های همیارسازه توس

بیش از 40 درصد پیشرفت در عملیات احداث پارکینک آزادی مشهد

بازدید شهردار مشهد از احداث پارکینگ آزادی یکی از پروژه های همیارسازه توس

مدیرعامل شرکت عمرانی همیار سازه توس وابسته به سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی از پیشرفت حدود 40 درصدی عملیات اجرایی احداث پایانه و پارکینگ زیر سطحی آزادی مشهد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، محمدرضا پرهیخته پور با اشاره به بازدید محمدرضا کلایی شهردار و خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از این پروژه، گفت: در راستای رسالتهایی که سازمان همیاری درجهت کمک به اجرای پروژه های شهرداریها دارد، پروژه احداث پایانه و پارکینگ زیر سطحی آزادی مشهد طی قراردادی در اواخر سال 1397 به شرکت همیار سازه به عنوان واحد عمرانی این نهاد واگذار شد.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در 3 طبقه و با زیربنایی حدود 44 هزار مترمربع در پنج بلوک  دارای 3 سقف در حال احداث است که در پارکینگ آن پیش بینی محل پارک برای حدود 700 خودرو  و همچنین 100 جای پارک موتورسیکلت و دوچرخه شده است.

مدیرعامل شرکت عمرانی همیار سازه توس بااشاره به پیشرفت حدود 40 درصدی این پروژه، ادامه داد: پروژه پارکینگ آزادی در ضلع جنوبی بوستان ملت در حال اجرا است و با توجه به تقاضای شهروندان برای استفاده از بوستان ملت و کمبود پارکینگ در این محل و همچنین مشکلات پایانه اتوبوسرانی که در مجاورت بوستان قرار داشت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رفع محدودیتهای وجود معارض در اجرای این  پروژه بیان کرد: متاسفانه در این پروژه به علت وجود محدودیت های فنی و وجود معارضاتی مانند کابل مخابرات، برق، لوله گاز و ... با توقف در ضلع جنوبی آن مواجه شدیم که با توجه به رفع  معارض امیدواریم، بتوانیم شاهد تکمیل این پروژه در زمان تعیین شده و ارائه خدمات به مردم مشهد باشیم.

پرهیخته پور با اشاره به توانمندیهای این واحد عمرانی سازمان همیاری شهرداریهای استان، خاطر نشان کرد: شرکت همیار سازه توس با برخورداری از کادر اجرایی، تجهیزات و نیروهای متخصص در حوزه عمرانی، همواره تلاش می کند همیار شهرداریها در پروژه های شهری شهرهای مختلف استان به ویژه کلان شهر مشهد باشد.

تاکید شهردار مشهد برای در نظر گرفتن تمهیدات بهداشتی در اجرای پروژه های عمرانی

شهردار مشهد بر اجرای سه شیفته پروژه پایانه و پارکینگ بزرگ آزادی با رعایت تمهیدات بهداشتی و جبران تاخیر ایجاد شده در زمانبندی بهره برداری از این پروژه تاکید کرد.

محمدرضا کلائی عصر امروز در این بازدید از پروژه پایانه و پارکینگ زیر سطحی آزادی که با حضور معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد انجام شد از نزدیک در جریان روند اجرایی و اقدامات انجام شده در این پروژه قرار گرفت.

شهردار مشهد در این بازدید بر اجرای سه شیفته پروژه و رفع تاخیرات به وجود آمده در زمانبندی مد نظر برای بهره برداری از پایانه و پارکینگ آزادی که در ابتدای کار به دلیل وجود معارضات، ایجاد شده بود با در نظر گرفتن تمهیدات لازم بهداشتی برای کارگران و دست اندرکاران آن تاکید کرد.

بهره برداری از پایانه و پارکینگ آزادی در اواخر مهر ماه 99

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه بازدید شهردار از پروژه بزرگ پایانه و پارکینگ آزادی گفت: با برنامه ریزی ها و امکانات و تجهیزاتی که شرکت همیار سازه توس تدارک دیده است امیدورایم تا پایان مهر ماه شاهد بهره برداری از پروژه پایانه و پارکینگ آزادی مشهد باشیم.

خلیل الله کاظمی افزود: این پروژه که در ضلع جنوبی بوستان ملت در حال اجرا است با توجه به تقاضای شهروندان برای استفاده از بوستان ملت و کمبود پارکینگ در این محل و همچنین مشکلات پایانه اتوبوسرانی که در مجاورت بوستان قرار داشت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پایانه اتوبوسرانی آزادی با وجود توقف و تردد تعداد زیادی از اتوبوس ها آلودگی صوتی و محیطی برای شهروندان و افرادی که برای ورزش به بوستان ملت مراجعه می کردند، ایجاد می کرد که این موضوع گلایه های مردم را در برداشت.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: برهمین اساس تصمیم گرفته شد تا پارکینگ و پایانه اتوبوسرانی آزادی در سه طبقه با ظرفیت بالغ بر 700 جای پارک خودرو در طبقه منهای دو، سکوهای توقف اتوبوس های شهری در طبقه منهای یک و طبقه همکف نیز به عنوان محل تردد عابران پیاده به همراه ایستگاه تاکسی و فضای سبز در ضلع جنوبی بوستان ملت و در زمین پایانه قبلی اجرا شود.

کاظمی با اشاره به تاخیر6 ماهه بوجود آمده در اتمام این پروژه، گفت: این که پروژه به دلیل وجود معارضاتی مانند شبکه انتقال گاز، مخابرات و... در ابتدا با این تاخیرات که مجاز نیز هستند مواجه شد که خوشبختانه محدودیتها برطرف و عملیات اجرایی در دو شیفت کاری توسط شرکت عمرانی سازمان همیاری درحال انجام است.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به تاکیدات شهردار مشهد مبنی بر سه شیفته شدن عملیات اجرایی پروژه، پارکینگ و پایانه بزرگ آزادی و برنامه ریزی و امکانات و تجهیزاتی که شرکت همیار سازه تدارک دیده است تا اواخر مهر ماه یا دهه اول آبان ماه سال 99 آماده بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گیرد./م.ا/2215/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 20 فروردین 1399
  • تعداد بازدید: 1849



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی