بازدید مدیران دفتراقتصادی استانداری از کشتارگاه صنعتی مشهد

بازدید مدیران دفتراقتصادی استانداری از کشتارگاه صنعتی مشهد هیئتی از مدیران و مسئولان اداره کل امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از سالن های ذبح دام و سایر قسمت های موسسه صنعتی گوشت مشهد بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، جمعی از مدیران دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی از فرآیند ذبح و استحضال دام در کشتارگاه صنعتی مشهد دیدن کردند.
مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد در این بازدید با اشاره به نحوه ورود، ذبح، استخصال و ... دام در این مجتمع کشتارگاهی گفت: با توجه به اهمین بهداشت و امنیت غذائی مصرف کنندگان لاشه دام های سبک و سنگین پس از خروج از سالن های ذبح و تطهیر و شستشوی بهداشتی به قسمت پرکولر هدایت می شود.
سید مجید موسوی افزود: در این بخش لاشه ها به مدت 24 ساعت در دمای صفرتا4درجه معادل دمای یخچال نگهداری می شوند چرا که در این فرآیند با تغییر PH برخی از بیماری های خطرناک مشترک بین دام و انسان نظیر تب کریمه کنگو از بین می روند و محصول با آسودگی خیال از حیث سلامت و بهداشت برای مصرف شهروندان به چرخه توزیع ارسال می شود.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی کشتارگاه صنعتی مشهد به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی خدمت رسانی به مجاوران و زائران حریم رضوی است، ادامه داد: از آنجائی که هزینه های جاری کشتارگاه از درآمدهای موسسه تامین می شود لذا نیم نگاهی به مقوله اقتصادی داریم بنابراین بازدید جمعی از مسئولان حضوره اقتصادی استان از موسسه صنعتی گوشت مشهد به عنوان واحدهای تولیدی سازمان همیاری شهرداریها از اهمیت به سزائی برخوردار است.
مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد با اشاره به برنامه های این مجتمع کشتارگاهی در جهت استاندارسازی و بهینه سازی بخش های مختلف در راستای تامین بهداشت و سلامت محصولات استحصالی بیان کرد: قطعا با این اقدامات مطلوب و همچنین برنامه ریزی های آتی می توان در جهت بهره وری هرچه بیشتر واستفاده مطلوب از ظرفیتهای اقتصادی این مجموعه گام برداشت که قطعا حمایت دستگاه های ذی ربط در تحقق هرچه بهتر این امور موثر خواهد بود./م.ا/2180/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 28 دی 1398
  • تعداد بازدید: 1079



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی