مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان تاکید کرد؛

ایجاد پروژه های دانش بنیان در جهت درآمدزایی پایداربرای شهرداریهای خراسان رضوی

تلاش برای ایجاد تعادل بین نگاه اقتصادی و حمایتی سازمان همیاری در قبال شهرداریها

ایجاد پروژه های دانش بنیان در جهت درآمدزایی پایداربرای شهرداریهای خراسان رضوی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با تعدادی از شهرداران استان اظهار کرد: به دنبال ایجاد پروژه های ویژه در حوزه های دانش بنیان برای درآمدزایی پایدار در شهرداریهای استان هستیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، میثم کرمانی ظهر امروز در جلسه ای مشترک با شهرداران همت آباد، عشق آباد، فیروزه، بار و حکم آباد دیدار و گفتگو کرد.
وی در این جلسه با اشاره به لزوم بررسی طرح منطقه بندی شهرداریهای استان، عنوان کرد: تلاش می کنیم ضمن مطرح کردن این ایده در هیات مدیره سازمان در جهت تمرکز زادیی و استفاده از ظرفیتهای بالقوه شهرهای هر منطقه برای تقویت حوزه مدیریت شهری در شهرستانهای استان به راهکارهای عملیاتی دست یابیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به تلاش های واحدهای ستادی و شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری در جهت ارائه خدمات بازرگانی، آموزشی، اقتصادی و ... از شهرداریها، ادامه داد: بنا داریم در کنار رسالتهای ذاتی سازمان به عنوان یک نهاد اقتصادی در حوزه پشتیبانی از حوزه مدیریت شهری استان نیزمطلوب عمل کنیم وتا تعادل مناسبی بین نگاه حمایتی و اقتصادی سازمان همیاری برقرار باشد.
وی با تاکید بر توجه ویژه سازمان همیاری به تمامی شهرداریهای کوچک و بزرگ در نقاط مختلف استان، افزود: تلاش داریم در حوزه های مختلف به ویژه بازرگانی که نقش مهمی در تامین نیازهای حوزه شهری دارد، منابع و ظرفیتهای موجود را به طور متناسب در جهت حمایت و همیاری به تک تک شهرداریها، استفاده کنیم.
کرمانی با تاکید بر تلاش سازمان همیاری در تدوین و اجرای پروژه های ویژه در حوزه های دانش بنیان برای ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداریهای استان، بیان داشت: با توجه به اینکه پروژه های مبتنی بر خلاقیت سودآوری مناسبی دارد، باید تلاش کنیم در این حوزه های سرمایه گذاری کنیم، بر این اساس آمادگی بررسی و مشارکت طرح های نو آورانه مرتبط با حوزه شهری در سازمان همیاری وجود دارد.
وی به ظرفیتهای شهرهای حوزه شهرستان نیشابور در بخش گردشگری اشاره و بیان کرد: می توان با مشارکت شهرداریها و شناسایی تفرجگاه های موجود در شهرهای این حوزه و اجرای طرح های چون ایجاد کمپ های اقامتی به سود آوری و ایجاددرآمد پایدار توجه داشت.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در خصوص ظرفیتهای شهر تازه تاسیس حکم آباد، نیز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی این منطقه، قطعاً ظرفیتهای سرمایه گذاری خوبی نیز در آن وجود دارد که آماده ایم ضمن بررسی شرایط و پیشنهادات، در خصوص همکاری های مشترک به صورت تخصصی تر گفتگو کنیم.
گفتنی است، در این جلسه هر یک از شهرداران ضمن معرفی شهرها و ظرفیتها و توانمندیهای موجود، به بیان کمبودها، نیازها و راه کارهای همکاری بیشتر پرداختند و بر تداوم و تقویت تعاملات مدیران حوزه شهری استان با سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی تاکید کردند./م.ا/2123/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 23 آبان 1398
  • تعداد بازدید: 894



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی