در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری با مسئولان شهری تایباد مطرح شد؛

احداث پایانه انرژی خراسان رضوی در دوغارون توسط سازمان همیاری

برنامه ریزی سازمان همیاری در تقویت ظرفیتهای اقتصادی شهرستان مرزی تایباد

احداث پایانه انرژی خراسان رضوی در دوغارون توسط سازمان همیاری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با همراهی جمعی از مدیران این دستگاه اجرایی در سفر به تایباد با فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانده پلیس مرزبانی و ... این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، میثم کرمانی صبح امروز با همراهی جمعی از مدیران واحدهای حراست، حقوقی، سوخت و ... سازمان به تایباد سفر کردند و با سیاح فرماندار، سیدحسینی شهردار و دیگر مسئولان این شهرستان مرزی گفتگو کردند.
وی با اشاره به تاسیس مجتمع پایانه های انرژی دوغارون به عنوان یکی از واحدهای تابعه سازمان همیاری افزود: تلاش شده با استفاده از ظرفیتهای موجود در استان و  منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در خصوص احداث یک مجتمع متشکل از پایانه های مختلف جهت ساماندهی صادرات محصولات مرتبط با انواع انرژی ها از جمله سوخت، نفت و پتروشیمی و فرآورده و مشتقات نفتی برنامه ریزی کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به اقدامات سازمان همیاری در حوزه صادرات سوخت و اجرای طرح سوخت مرزنشینان در استان، افزود: شهرک انرژی های پاک متشکل از بار انداز تخلیه و بارگیری، انبارها و مخازن سوخت و ... خواهد بود که قرار است به صورت منطقه بندی شده و با مشارکت  سرمایه گذاران داخلی و خارجی  احداث شود.
وی افزایش رونق اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون را هدف وا مهم این طرح عنوان و بیان کرد: مهمترین هدف اجرای این طرح ساماندهی و تسهیل حمل و نقل های مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است و قطعا دلایل امنیتی و محدودیتهای مو جود در این کشور، تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیتهای این پایانه در پی خواهد داشت.
کرمانی با اشاره به همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیت شهرداری و شورای شهر تایباد در اجرای این طرح گفت: بر اساس پیش بینی ها و برآوردهای انجام شده، اجرای طرح پایانه انرژی پاک دوغارون، اشتغال خوبی را در منطقه در پی خواهد داشت که بنا داریم از نیروی توانمند و متخصص بومی شهرستان تایباد در این طرح استفاده کنیم.
وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در خصوص رعایت مباحث مرتبط با پدافند غیر عامل در این طرح، خاطر نشان کرد: در احداث بارانداز انرژی استان، تانکرها، انبار ها و استقرار مخازن انواع سوخت آن، با رعایت فاصله مناسب به خوبی نکات ایمنی و امنیتی لازم در جهت پیشگیری از آتش سوزی و حوادث دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به اهداف خدماتی اجرای طرح احداث پایانه انرژی استان در مرز دوغارون خاطر نشان کرد: پیش بینی های لازم برای ارائه خدمات مختلف رفاهی، اسکان، پذیرایی و ... به کامیون ها و راننده های افغانستانی و ایرانی نیز در این طرح انجام شده است که می تواند از بعد درآمد زایی نیز مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است، در این سفر ضمن بازدید مسئولان سازمان همیاری از جایگاه های سوخت سازمان همیاری در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و دیگر پروژه های این منطقه، در خصوص استفاده از پتانسیلهای این در جهت تقویت و توانمندسازی ظرفیتهای شهرستان های مرزی استان به ویژه شهرستان تایباد تاکید شد./م.ا/2113/


  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 8 آبان 1398
  • تعداد بازدید: 1153



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی