در راستای حفظ منافع مادی و معنوی شهرداریهای خراسان رضوی؛ دوره آموزشی الزامات قانونی قراردادهای سازمان همیاری برگزار شد

در راستای حفظ منافع مادی و معنوی شهرداریهای خراسان رضوی؛ دوره آموزشی الزامات قانونی قراردادهای سازمان همیاری برگزار شد دوره آموزشی آشنایی با الزامات قانونی قراردادها، مناقصه ها، مزایده ها، خرید های خارجی و ... در مراودات تجاری مجموعه بزرگ اقتصادی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با حضور معاونان و مدیران ارشد این نهاد و مسئولان شرکت ها و موسسات وابسته برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، این دوره آموزشی که با همت حراست و بازرسی، امور قراردادها معاونت مالی و اداری و بخش های تخصصی معاونت بازرگانی سازمان همیاری شهرداریهای استان برنامه ریزی شده بود، ظهر امروز پنجشنبه 11 مهرماه در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.
در این جلسه که مدیران عامل، معاونان اداری و مالی، مدیران حقوقی، امور قراردادها، بازرگانی و مسولان حراست کلیه شرکتها و موسسات تابعه سازمان همیاری حضور داشتند، قوانین، مقررات و الزامات مربوط به قراردادها، مناقصه ها و مزایده ها، فعالیتها تجاری، بازرگانی، خرید کالاهای خارجی و مشابه ایرانی و ... طی 2 کارگاه آموزشی چند ساعته توسط نمایندگان سازمان بازرسی کل استان به شرکت کنندگان، آموزش داده شد.
همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، رویه های قانونی قراردادهای مربوط به نحوه واگذاری فعالیتها به پیمانکاران، اخذ مجوز ترک تشریفات، تعاملات قراردادی با شهرداریهای استان و سازمان ها و شرکت های وابسته به این نهادها نیز در محتوای آموزشی این کارگاه های تخصصی گنجانده شده بود.
گفتنی است، این دوره آموزشی به دلیل اهمیت موضوع صداقت و شفافیت در امور تجاری نهادها و دستگاه های اجرایی کشور و با توجه به آسیب شناسی های انجام شده توسط سازمان بازرسی استان به منظور حفظ منافع مادی و معنوی در سازمان همیاری و شهرداریهای استان و پیشگیری از مشکلات و تبعات قانونی فعالیتهای تجاری، تدوین شد و مهمترین آسیب های احتمالی این حوزه در مجموعه بزرگ اقتصادی سازمان همیاری و شرکتها و موسسات تابعه آن، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شایان ذکر است، سازمان همیاری خراسان رضوی علاوه بر امور بازرگانی در حوزه تامین نیازهای شهرداریهای استان به تجهیزات و کالاها و خدمات مختلف با برخورداری از چندین شرکت و موسسه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، عمرانی، تولیدی، بیمه ای، حمل و نقل، محیط زیست و ...، فعالیتهای مشترک گوناگونی را در قالب قراردادها، مناقصه ها، مزایده ها و ... با نهادهای مختلف، دولتی و غیر دولتی انجام می دهد که تلاش شده است با آگاهی بخشی مناسب و آموزشهای لازم در تمامی این حوزه ها، حداکثر سلامت، صداقت و قانون مندی توسط همه واحدهای وابسته به این نهاد رعایت شود./م.ا/2093/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 13 مهر 1398
  • تعداد بازدید: 834



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی