رئیس شورای اسلامی انابد؛ رفع مشکلات بزرگترین بخش کشور نیازمند مساعدت دستگاه های مختلف

 رئیس شورای اسلامی انابد؛ رفع مشکلات بزرگترین بخش کشور نیازمند مساعدت دستگاه های مختلف

رئیس شورای اسلامی انابد بر اهمیت همکاری و مساعدت دستگاه های مختلف به ویژه سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی برای رفع مشکلات شهری این بخش به عنوان بزرگترین بخش کشور تاکید کرد.

علی‌محمد لقایی فردوسی در گفتگو با روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، گفت: شهرانابد به عنوان اولین شهر ورودی خراسان ضروی از جنوب غربی این استان گذرگاه مسافران زیادی از شهرهای شاهرود، سمنان، کرمان و ... است و روزانه حدود 2500 دستگاه خودرو سبک و سنگین از آن به عنوان مسیر به سمت بجستان و مشهد و بلعکس تردد می کنند.

وی به پلاک خوبی برای 3هزار و 250 خانوارشهر انابد اشاره کرد و افزود: این شهر مهاجر پذیر کم برخوردار با جمعیت سرشماری شده حدود 7 هزار نفر در حال حاضر حدود 10 هزارنفر جمعیت برخوردار است که شهروندان کشاورز و دامدار آن از وضعیت اقتصادی چندان خوبی برخوردار نیستند.

رئیس شورای اسلامی انابد با اشاره به لزوم توجه دستگاه های مختلف به این شهر کوچک استان ادامه داد: مسیر های منتهی به این شهر از جاده آسفالت مناسبی برخوردار نیست و همچنین به دلیل خاکی بود جاده کمربندی شهر عبور و مرور حجم بالای خودرو ها از داخل شهر انجام می شود که این امر مشکلات متعددی از جمله تصادفات و آلودگی هوا را برای شهروندان در گی خواهد داشت.

وی به پل لوله ای ورودی شهر انابد و خطرات احتمالی آن در هنگام بروز سیل اشاره و بیان کرد: این پل یکی از نقاط بحران خیز و با اهمیت در شهر به شمار می رود که باتوجه به پیش بینی های انجام شده برای بارندگی های پیش رو، باید برای رفع مشکلات آن به شهرداری کمک شود.

فرودسی با تقدیر از حمایت ها و نگاه خوب سازمان همیاری استان در توانمندی سازی شهرداریها، عنوان کرد: عمر بالای حدود 15 ساله ماشین آلات شهرداری و نبود امکاناتی چون تالار برای مراسمات مختلف شهروندان و ... مشکلات دیگر است که انتظار داریم دستگاه هایی چون سازمان همیاری برای رفع معضلات در این بخش ها به یاری ما بیایند.

وی به ظرفیت وجود 28 حلقه چاه عمیق کشاورزی متعلق به آستان قدس رضوی به عنوان یکی از معین های اقتصادی بخش انابد اشاره و خاط نشان کرد: علی رغم وجود ظرفیتهای انسانی بومی در این حوزه، مردم انابدی منافع و منابع قابل انتظار را این ظرفیت کسب نمی کنند که این امر می تواند با مساعدت دستگاه های زیر ربط به توانمندسازی اقتصادی آنها کمک کند./م.ا/2082/






  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 28 شهریور 1398
  • تعداد بازدید: 874



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی