شهردار سمیع آباد تاکید کرد؛ همکاری سازمان همیاری برای ایجاد جهش در شهر تازه تاسیس سمیع آباد

شهردار سمیع آباد تاکید کرد؛ همکاری سازمان همیاری برای ایجاد جهش در شهر تازه تاسیس سمیع آباد

شهردار سمیع آباد بر مساعدت و همکاری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به عنوان پشتیبان حوزه مدیریت شهری برای یک جهش در این شهر تازه تاسیس تاکید کرد.

حسن غلامیان در گفتگو با روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، گفت: شهر تازه تاسیس سمیع آباد به عنوان یکی از شهر های استان خراسان رضوی که در 15 کیلومتری مرز افغانستان واقع شده و از جمعیتی حدود 3500 نفر در شهر و روستاهای نزدیک با غالب شغلی کشاورزی و دامداری برخوردار است.

وی به نیاز شهر سمیع آباد به منابع درآمدی پایدار برای شهرداری اشاره و عنوان کرد: قطعا بافت روستایی و معافیت مردم از عوارض صدور پروانه و نبود هیچ گونه منبع درآمدزایی، دشواری هایی برای اداره شهرداری در این منطقه  که حدود 1سال و 3 ماه سال است که در تقسیمات کشوری به شهر تبدیل شده است، ایجاد خواهد کرد.

شهردار سمیع آباد با تقدیر از مدیریت سازمان همیاری استان در حمایت و اختصاص وام بلند مدت برای خرید یک دستگاه کامیون کمپرسی برای این شهرداری، افزود: با توجه به نبود درآمد برای شهرداری، تلاش کردیم با همکاری و مساعدت سازمان همیاری به دنبال دیگر درآمدها برویم و با خرید این دستگاه علاوه بر تامین برخی نیازهای حوزه خدمات شهری به درآمدزایی هرچند اندک از آن نیز امیدوارباشیم.

وی که تجربه مدیریت شهرمرزی لطف آباد و کلات را به عنوان شهردار در کارنامه دارد، عنوان کرد: این دو شهر به ترتیب از ظرفیتهای اقتصادی و گردشگری برخوردار بود و تلاش ها و برنامه ریزی ها در حوزه درآمدی ومدیریت شهری بیشتر باید در این دو حوزه انجام می شد؛ اما در شهر سمیع آباد به دلیل نبود هیچ گونه امکانات و ظرفیت خاصی تلاش داریم از ظرفیت نزدیکی به مرز و فرصت سازی های دیگر برای آبادانی هرچه سریعتر و با کیفیت تر آن استفاده کنیم.

غلامیان با بیان اینکه به دلیل عمر 3 ساله شهرداری فرصت چندانی برای برنامه ریزیهای بلند مدت نداریم، افزود: به دنبال یک جهش در طرح ها و برنامه های شهرداری در حوزه مدیریت شهری و درآمدزایی در شهر هستیم که این امر مستلزم حمایت ها و پشتیبانی های سازمان همیاری است.

وی به ظرفیت ایجاد جایگاه سوخت چند منظور گاز، بنزین و گازوئیل اختصاصی شهرداری در شهر سمیع آباد اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از ظرفیتهایی این منطقه نزدیک به مرز افغانستان، ایجاد یک بازارچه برای داد و ستد و فعالیتهای مردم ایران و این کشور دوست و همسایه است، که با امینت بالایی که در منطقه شاهد هستیم در این حوزه نیز تلاش هایی را در دستور کار داریم.

شهردار سمیع آباد به آغاز عملیات مطالعاتی برای احداث یک پارک دراین شهر اشاره و خاطر نشان کرد: ظرفیتهای حمایتی زیادی در سازمان همیاری برای شهرداریهای استان وجود دارد، که قطعا در تجهیز این پارک به لوازم پارکی از ظرفیت معاونت بازرگانی این نهاد استفاده خواهیم کرد./م.ا/2083/

 

 




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 28 شهریور 1398
  • تعداد بازدید: 1110



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی