در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی انجام شد؛ بررسی عملکرد سازمان همیاری خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی طرقبه شاندیز توسط استاندار

در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی انجام شد؛ بررسی عملکرد سازمان همیاری خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی طرقبه شاندیز توسط استاندار

در ادامه سلسله جلسات بررسی اقدامات معین های اقتصادی مقاومتی ، عملکرد سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی  شهرستان طرقبه شاندیز با حضور استاندارمورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی روز گذشته ۱۶ شهریورماه در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرمانداران بینالود و همچنین نماینده مدیرعامل سازمان همیاری شهردایهای استان به عنوان معین اقتصادی شهرستان بینالود، اقدامات  انجام شده توسط سازمان همیاری را  به عنوان معین‌ اقتصاد مقاومتی این شهرستان مورد بررسی قرار داد.

استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه در سخنان کوتاهی گفت: این نکته بسیار مهم است که یک مجموعه بتواند بدون منابع دولتی و با توانمند سازی مردم برای آن ها اشتغال ایجاد کند.

علی‌رضا رزم‌حسینی به نقش اعتماد سازی در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اشاره کرد و افزود: مدیریت موفق معین اقتصادی باید با ظرفیت روستای هدف درآمیخته شود و بر این اساس در راستای توسعه روستا گام برداشته شود.

وی به فرمانداران و معین‌های اقتصادی شهرستان های بینالود و تربت‌جام تاکید کرد که با مردم روستاها ارتباط بیشتری داشته باشند و خاطرنشان کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی سرمایه های خرد مردم باید وارد صندوق ها شود تا از مشکلات بعدی مثل انحصارگرایی جلوگیری به عمل آید.

رزم حسینی در این جلسه با ذکر خاطره ای از اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در شهر قلعه گنج استان کرمان گفت: در همان ابتدای شروع طرح که آوازه آبادانی و توسعه قلعه گنج در استان پیچیده بود بزرگان سه روستا که در دولت قبل از شهرستان قلعه گنج منفک شده بودند، دائما درخواست می دادند که مجددا به این شهر ملحق شوند. به آنها قول دادیم که سه روستای آن ها را نیز تبدیل به قلعه گنجی دیگر کنیم.

در این جلسه سید حسن حسینی، فرماندارشهرستان بینالود گفت: تاکنون در  18 روستا، 32 صندوق با 1800 عضو فعال شده، اما چشم انداز ما این است که در هر روستای شهرستان بینالود یک صندوق مردمی ایجاد شود.

شایان ذکر است، احمدرضا زارعیان مدیر واحد طرح و برنامه و سرمایه گذاری به نمایندگی از سوی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری به عنوان معین اقتصادی شهرستان بینالود نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد، به بیان موانع بر سر راه توسعه  مناطق مختلف طرقبه و شاندیز پرداخت.

گفتنی است در بخش دیگر این جلسه با حضور مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام و مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری تبرک به عنوان معین بخش بوژگان این شهرستان، اقدامات انجام شده توسط این شرکت  در حوزه توسعه اقتصادی این منطقه نیزمورد بررسی قرار گرفت./م.ا/2078/




  • منبع خبر:
  • گروه خبری: عمومی
  • تاریخ خبر: 17 شهریور 1398
  • تعداد بازدید: 767



موسسه آموزش تحقیقات و مشاوره شهرداری استان خراسان رضوی مرکز علمی کاربردی شهرداری مشهد شرکت خدمات بیمه ای همیار شرکت نمونه گردشگری چالیدره شرکت مجتمع پایانه های انرژی دوغارون موسسه صنعتی گوشت مشهد شرکت همیاران شمال شرق شرکت همیار سازه توس شرکت همیار زیست گستر پردیسان شرکت تجارت سازان آویژه آریا موسسه توسعه گردشگری هشتیار شرکت ژلاتین آریا شرکت مدیریت معدن همیار انرژی